اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

اعتبارات کتابخانه‌های زنجان برای اجرای پروژه‌ها کافی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: اعتبارات عمرانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برای اجرای پروژه‌های در دست اقدام، کافی نیست.

اعتبارات کتابخانه‌های زنجان برای اجرای پروژه‌ها کافی نیست

محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به اختصاص 28 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در سال گذشته اظهار کرد: با توجه به پروژه‌های این اداره‌کل، این میزان جوابگو نیست و انتظار می‌رود در این راستا، حمایت‌‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با بیان اینکه به ازای هر 12 هزار نفر در استان زنجان یک باب کتابخانه وجود دارد، افزود: در مرکز استان برای هر 30 هزار نفر یک باب کتابخانه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: برای هر نفر باید دو کتاب در کتابخانه‌ها موجود باشد که در حال حاضر در استان زنجان برای 53 درصد این امر تحقق یافته است در حالی که این میزان در کشور 27 درصد است.

وی میزان صندلی‌های موجود در استان را 67 درصد عنوان کرد و گفت: این میزان در کشور 33 درصد است.

*احداث کتابخانه مرکزی زنجان نیازمند حمایت است

احمدخانی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه ویژه به احداث کتابخانه مرکزی زنجان تاکید کرد و افزود: این کتابخانه بزرگترین کتابخانه مرکزی از نظر مساحت است که نیاز به حمایت جدی دارد.

وی با اشاره به آغاز عملیات احداث کتابخانه مرکزی شهر ابهر ادامه داد: این کتابخانه در سال 89 کلنگ‌زنی شده که ضروری است توجه ویژه‌ای از سوی مسئولان به این پروژه صورت گیرد.

 

*روستاهای زنجان نیازمند کتابخانه است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بر لزوم توجه به احداث کتابخانه‌های روستایی تاکید کرد و گفت: یک هزار روستا در استان زنجان وجود دارد که 40 درصد مردم استان در این روستاها زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای احداث کتابخانه در روستاهای بالای 4 هزار نفر، مساحت‌های 120، 220 و 280 متر در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر روستاهای دیزج‌آباد، نورآباد و دوتپه سفلی به 4 هزار نفر جمعیت و رجعین با 2 هزار نفر جمعیت نیازمند احداث کتابخانه هستند.

احمدخانی خاطرنشان کرد: کتابخانه شبانه‌روزی احمد مهدوی زنجان به صورت 24 ساعته آماده خدمات‌رسانی به مردم زنجان است.

وی با بیان اینکه این کتابخانه از اوایل سال جاری فعالیت‌های خود را به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌دهد، افزود: هر شب 120 نفر در این کتابخانه مطالعه می‌کنند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول