اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی پلیس گیلان خبر داد

نقش موثر مشاوران پلیس در کاهش آسیب‌های اجتماعی

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی گیلان گفت: مشاوران فعال پلیس در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثر و مهمی دارند.

نقش موثر مشاوران پلیس در کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید مرآت ظهر امروز در جلسه نیروی انتظامی استان نقش مشاوران فعال پلیس را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم و تاثیرگذار دانست.

وی با بیان اینکه نباید از نقش ارزشمند مشاوره‌های فعال پلیس در کاهش آسیب‌های اجتماعی در نسل امروز و فردا غافل بود، افزود: در آغاز هزاره سوم به موازات پیشرفت جوامع و توسعه تکنولوژی و رشد بی‌رویه جمعیت بحران‌های اجتماعی، بیماری‌های روحی و روانی به ویژه در قشر جوان به اوج خود رسیده و این تهدید یک چالش و مشکل جهانی و مربوط به تمام کشورها، ملل و اقوام است.

معاون اجتماعی پلیس گیلان ادامه داد: زمانی که پدیده بحران روحی و روانی در قشر جوان و نوجوان رسوخ می‌یابد به طور طبیعی اجتماع را متحمل خسارات جبران ناپذیری می‌کند.

مرآت، نسل جوان و نوجوان را دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی نامید و تصریح کرد: به تبع آن نیازهای خاصی نیز در وجودشان موج می‌زند.

وی، عواطف زلال و دقیق، قلب پاک و آماده، نشاط و تحرک، توان و جوشش، خلاقیت و کمال‌طلبی و کنجکاوی را برخی از صفات جوانانی دانست که تصویری امید آفرین، قابل اتکا، سرمایه‌ساز و آینده ساز ارائه می‌دهند.

این مسئول درباره آموزش برنامه‌ها و مهارت‌های زندگی به نسل جوان، اذعان کرد: خانواده، مربیان مدارس و قشر تعلیم دیده مشاوران فعال پلیس که کارشناسان مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها هستند، می‌توانند با حضور در مدارس، مساجد و کانون‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار کلیدی در گسترش روحیه اعتماد به نفس در جوانان و نوجوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کنند.

وی، مشاوره فعال پلیس را در ایجاد آرامش روحی و روانی دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذار خواند و ابراز کرد: بسیاری از نوجوانان به واسطه شکاف سنی و نیازهای به روز خود در عصر جدید قادر نیستند تعاملی مناسب با والدین خود ایجاد کنند و از والدین نیز اصرار دارند تا به سبک گذشتگان خود الفبای سالار بودن را با هر شیوه‌ای به فرزندان خود الزام کنند که هر دوی این دیدگاه موجب دوری آنها از یکدیگر می‌شود.

مرآت خاطرنشان کرد: مشاوران فعال پلیس تلاش می‌کنند تا با تلفیق دو رویه متفاوت، سبکی را ارائه دهند تا بزرگ‌ترها و کوچک‌ترها با استعانت از رهنمودها و تجربه‌های ماندگار دیروز، آینده امروز را درخشان‌تر کنند.

وی، هدف مشاوران فعال پلیس را ایجاد یکرنگی، اعتماد دو سویه بین دو نسل، کاهش شکاف نسلی و استمرار آموزش‌های مفید و سازنده، پیشگیری و کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی و تامین امنیتی پایدار به مردم استان عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول