اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در میان مراکز مشاوره دانشجویی کشور

مرکز مشاوره دانشگاه شیراز برتر شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه شیراز مقام مرکز مشاوره برتر کشور را کسب کرد.

مرکز مشاوره دانشگاه شیراز برتر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، چنگیز رحیمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه شیراز مقام مرکز مشاوره برتر مراکز زیر پوشش وزارت علوم را کسب کرد.

رئیس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه شیراز به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز مشاوره کشور در زمینه ارتقای سلامت روان دانشگاهیان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه ارائه و اجرای طرح‌های مختلف در سطح دانشگاه باعث کسب مقام «مرکز مشاوره برتر» در بین مراکز مشاوره دانشگاه‌های زیر پوشش وزرات علوم، تحقیقات و فناوری شده است، افزود: در حال حاضر این مرکز در زمینه ارائه خدمات مشاوره و روان‌درمانی، امور آموزشی و پژوهشی مشغول به فعالیت است.

رحیمی ادامه داد: در بخش مشاوره و روان‌درمانی از سال 1380 تا کنون در مرکز مشاوره، خوابگاه‌های دانشجویی و دانشکده‌ها بالغ بر 30 هزار جلسه مشاوره برگزار شده که نشان دهنده توجه و نیاز روزافزون دانشگاهیان به امر مشاوره است.

دبیر مراکز مشاوره منطقه پنج کشور خاطرنشان کرد: در بخش آموزشی، این مرکز با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف ویژه دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه، ایراد سخنرانی با موضوعات مختلف روان‌شناختی، پخش و نقد فیلم‌هایی با مضامین روان‌شناسی گام‌های مؤثری در راستای بهبود سلامت روان دانشگاهیان برداشته است.

وی از اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی از جمله «طرح تشکیل پرونده سلامت روان» برای تمام دانشجویان ورودی جدید با هدف غربال‌گری دانشجویان در معرض خطر خبر داد و افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته ارائه مقالات متعدد در زمینه حوزه‌های مختلف بهداشت روان در سمینارهای داخلی و خارجی از اهم اقدامات صورت گرفته در حیطه پژوهشی است.

رحیمی همچنین بیان کرد: از سوی مرکز مشاور دانشجویی دانشگاه شیراز در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر نیز اقداماتی صورت گرفته است.

وی افزود: مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین نیز از دیگر خدماتی است که در مرکز مشاوره دانشجویی به دانشجویان دانشگاه شیراز ارائه می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از چاپ و انتشار فصل‌نامه‌ای با عنوان «استاد مشاور» توسط دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: این فصل‌نامه ویژه اساتید است و همزمان با روز معلم منتشر می‌شود.

به گزارش فارس، مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه شیراز با 20 استاد مشاور خدمات خود را به صورت رایگان به دانشجویان و با تخفیفات ویژه به اساتید، کارمندان و عموم مردم ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول