اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهار کانون فرهنگی مساجد استان قم

طرح خانه مشاوره امین اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول واحد خواهران دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم از اجرای طرح خانه مشاوره امین در چهار کانون فرهنگی و هنری مساجد استان قم به منظور ارائه مشاوره به مخاطبان خبر داد.

طرح خانه مشاوره امین اجرا می‌شود

سیده معصومه طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعال‌سازی خانه مشاوره در کانون‌های فرهنگی و هنری اظهار کرد: این طرح با عنوان خانه مشاوره امین در قالب چهار کانون‌ فرهنگی و هنری مساجد استان قم واقع در چهار منطقه اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این طرح از سوی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری تصویب شده است.

مسئول واحد خواهران دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم ادامه داد: موضوعات خانواده، تربیت فرزندان و ازدواج از مباحثی بوده که در طرح خانه مشاوره امین از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی عنوان داشت: نخستین جلسه توجیهی با حضور مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این مناطق برگزار شده و در نظر دارند از ابتدای اردیبهشت فعالیت خود را در زمینه مشاوره به طور جدی آغاز کنند.

طباطبایی یادآور شد: در نظر داریم هر یک از مسئولان منطقه‌ها جلسه مشورتی با اعضای کانون‌ها داشته باشند تا معضلات و مشکلات منطقه را رصد کرده و موضوعاتی را برای جلسات و کارگاه‌های خود انتخاب کنند که نیاز جامعه و کاربردی باشد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح خانه مشاوره امین گفت: بسیاری از باورهای نادرست در خانواده‌ها وجود دارد، بنابراین باید این باورها را در مسیر درست قرار دهیم تا در برخورد با فرزندان در سنین پایین‌، بلوغ و انتخاب همسر راهکارهای درست ارائه شود تا به نتیجه بهتری برسیم.

مسئول واحد خواهران دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم خاطر نشان کرد: آمار طلاق ناشی از آن است که جوانان بیش از اینکه نخواهند اقدام درستی داشته باشند، آگاهی ندارند، بنابراین اگر بتوانیم خانواده‌ها را اصلاح کنیم بدون تردید تاثیر مستقیم در جامعه و کشور بر جای می‌گذارد.

وی با اشاره به نیروهای فعال در طرح خانه مشاوره امین گفت: نیروهایی از مرکز مشاوره مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مرکز مشاوره جامعةالزهرا و مشاوران نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای فعالیت در این حوزه جذب شده‌اند.

طباطبایی یادآور شد: 113 کانون فرهنگی و هنری مساجد در بخش خواهران در سطح استان وجود دارند که از این تعداد 90 کانون فرهنگی و هنری مساجد در طول سال تحصیلی فعال هستند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول