اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری:

12 مرکز مشاوره در چهارمحال و بختیاری فعال است

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 12 مرکز خدمات مشاوره در این استان فعال است.

12 مرکز مشاوره در چهارمحال و بختیاری فعال است

اشرف عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: دفتر مشاوره زیر نظر این معاونت با هدف پیشگیری از اختلالات و مشکلات روان‌شناختی با انجام طرح‌ها و فعالیت‌هایی از جمله مراکز مشاوره خصوصی با هدف ارائه خدمات مشاوره و مداخله به هنگام به صورت حضوری در زمینه‌های خانواده، کودک، ازدواج، تحصیل و در سطح استان فعالیت می‌کند.

وی، تعداد مراکز مشاوره فعال در این استان را 12 مرکز برشمرد و گفت: در سال گذشته افزون بر 10 هزار و 800 مورد خدمت در این مراکز به افراد متقاضی ارائه شده است.

عسگری با بیان اینکه خانه‌های سلامت روان نیز با هدف ارتقای سلامت روان فرد، گروه، خانواده و مشاوره اولیه مراجعان در سطح استان فعالیت می‌کنند، گفت: تعداد خانه‌های سلامت روان استان 22 خانه است که در این مراکز 4 هزار و 800 مورد خدمت مشاوره‌ای ارائه شده است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری به پرداخت یارانه به مراکز مشاوره اشاره کرد و گفت: با هدف حمایت از فرآیند مشاوره و کمک به نیازمندان خدمات مشاوره با سطح اقتصادی پایین، به این مراکز 86 میلیون ریال یارانه پرداخت شده است.

عسگری، برنامه‌های آگاه‌سازی پیشگیری از مشکلات روان‌شناختی را از دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد و گفت: به ‌منظور آگاه‌سازی هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه در راستای پیشگیری از مشکلات روان‌شناختی، کارگاه‌های آموزشی برای گروه‌های مختلف با همکاری در ادارات برگزار می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز صدای مشاور نیز با هدف ارائه خدمات مشاوره و مداخله به‌موقع به صورت تلفنی و زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

به گفته عسگری، مرکز صدای مشاور این استان در سال 79 تأسیس شد که تا سال 88 نیز تابع بخش دولتی بود و از سال 88 تاکنون بخش خصوصی فعالیت‌های صدای مشاور را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول