اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته سلامت

مردم هرمزگان از خدمات مشاوره‌ای رایگاه بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هم‌زمان با برپایی نمایشگاه هفته سلامت غرفه‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، خدمات مشاوره‌ای و پزشکی رایگان ارائه خواهد داد.

مردم هرمزگان از خدمات مشاوره‌ای رایگاه بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فاطمه نوروزیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان در هفته سلامت سال 91 با شعار زندگی سالم طول عمر بیشتر، در غرفه‌های خدمات پزشکی در دو بخش خدمات بهداشتی درمانی و بخش آموزش مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان پزشکی به بازدیدکنندگان در نمایشگاه سلامت سال 91 افزود: مشاوره‌های رایگان و خدمات پزشکی از 18 تا 24 فروردین‌ماه سال‌ جاری همه روزه از ساعت 17 عصر تا 21 شب با موضوعات مرتبط با سلامت ارائه خواهد شد که شامل مشاوره پس از ازدواج، مشاوره پیش از بارداری و زایمان، مشاوره تغذیه سالم و مکمل‌های غذایی، مشاوره دوره میان‌سالی و سالمندی (یائسگی، پوکی استخوان و فقر آهن)، مشاوره تغذیه کودک سالم و کودک بیمار، مشکلات مادر در دوران بارداری، مشاوره پیشگیری از سرطان، مشاوره طب کار، مشاوره تحصیلی، مشاوره بیماریهای رفتاری و ... است.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: اندازه‌گیری فشار خون، شنیدن صدای قلب جنین با دستگاه سونی کیت، اندازه‌گیری قندخون و وزن و تعیین BMI، غربالگری دیابت، مشخص کردن گروه خونی، تست بارداری، نشان دادن میکروب دست و دهان از طریق میکروسکوب، چکاپ دهان و دندان کودکان، ویزیت و مشاوره پزشک از دیگر اقدامات ارائه شده به صورت رایگان در نمایشگاه سلامت است.

وی یادآور شد: استقبال مردم از نمایشگاه هفته سلامت در سال‌های گذشته سبب شد در نمایشگاه هفته سلامت سال 91 غرفه خدمات رایگان پزشکی و مشاوره‌ای به صورت تخصصی‌تر برپا شود تا فرصت برای آشنایی مردم با چکاپ سلامتی بیشتر شود.

نوروزیان تصریح کرد: نمایشگاه هفته سلامت فرصت بسیار مغتنمی است تا مردم با واحدهای مختلف حوزه بزرگ بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هرمزگان آشنا شوند و بتوانند بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارتباط برقرار کنند.

دبیر گرامیداشت هفته سلامت از استقرار بیش از 70 غرفه از واحدهای دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط با سلامت در نمایشگاه هفته سلامت خبر داد و گفت: غرفه‌های نمایشگاه هفته سلامت شامل واحدهای بهداشتی، بیمارستانی، دانشکده‌ها، معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی، سازمان‌هایی هم‌چون آموزش و پرورش، بهزیستی، شهرداری و ... NGOهای مرتبط با سلامت هستند که مردم می‌توانند ضمن آشنایی با واحدهای مربوطه از آموزش‌های بهداشتی درمانی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول