اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس:

ترانزیت خارجی از منطقه آزاد ارس 69 درصد رشد داشته است

خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس از رشد 69 درصدی ترانزیت خارجی از منطقه آزاد ارس در 11 ماه گذشته خبر داد.

ترانزیت خارجی از منطقه آزاد ارس 69 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ایرج حاتمی اظهار کرد: بر اساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار سازمان منطقه آزاد ارس در 11 ماه گذشته بیش از 34 هزار تن کالا به ارزش 118 میلیون دلار ترانزیت شده است.

وی عمده اقلام ترانزیتی صورت گرفته در مدت یاد شده از منطقه آزاد ارس را مغز گردو،  مغز بادام،  مغز پسته، کشمش، البسه، ابزارآلات دستی،  اسباب بازی، اجزا و قطعات ماشین‌آلات، شیرآلات بهداشتی، چای، اشیا پلاستیکی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه چندی پیش نیز گمرک ایران از کسب رتبه نخست ترانزیت خارجی به‌عنوان کشور مبدا توسط منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در پنج ماهه نخست سال‌جاری خبر داده بود، افزود: زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی و جاده‌ای در منطقه آزاد ارس آماده بوده و در راستای تسریع تردد و حمل و نقل کالا و مسافر اقدامات اساسی در حال انجام است.

از جمله مزایای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس می‌توان به موقعیت جغرافیایی مناسب، نزدیکی به بازار 400 میلیونی کشورهای CIS، قرارگیری در درون بازار 10 میلیونی شمال‌غرب ایران، قرارگیری در مرزهای سه کشور آذربایجان، ارمنستان و نخجوان، زیرساخت‌های مناسب، فراوانی انرژی‌های برق و گاز،خطوط  پرسرعت مخابراتی، آب فراوان رود ارس، وجود چهار سد بزرگ و زمینه‌های فراوان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گسترده است.

همچنین برخورداری از نخستین خط آهن برقی ایران با قدمت حدود 100 سال و نیز سابقه 100ساله گمرکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های ارتباطی و اقتصادی در این منطقه به شمار می‌روند.

یادآور می‌شود منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در چهار بخش منفصل در شمال‌غرب ایران و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان و کنار رود مرزی ارس استقرار یافته است.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول