اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر داد

احداث نخستین مدرسه مهرورزان کوچک در اسلامشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از احداث نخستین مدرسه مهرورزان کوچک و نوجوان کشور، در شهرستان اسلامشهر خبر داد.

احداث نخستین مدرسه مهرورزان کوچک در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، رحیم زمانی ظهر امروز در حاشیه چهارمین همایش خیّرین مدرسه‌ساز در اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به زودی کلنگ ساخت نخستین مدرسه مهرورزان کوچک و نوجوان کشور، در شهرستان اسلامشهر به زمین زده خواهد شد.

وی افزود: به ابتکار مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، نخستین مجمع دانش‌آموزی خیّرین مدرسه‌ساز با عنوان مهرورزان کوچک و نوجوان کشور تشکیل شده است که تاکنون بالغ بر 6 هزار نفر از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی این منطقه، عضو این مجمع شده‌اند.

این مسئول گفت: طی چهار همایشی که با حضور دانش‌آموزان برگزار شده تاکنون بالغ بر 300 میلیون ریال وجه نقد جمع‌آوری شده است که در آینده نزدیک و هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی 92-91 عملیات احداث نخستین مدرسه خیّرین کوچک مدرسه‌ساز کشور را در این شهرستان شاهد خواهیم بود.

زمانی تصریح کرد: این مبلغ جمع‌آوری شده برای احداث یک مدرسه کافی نیست ولی برای شروع مبلغ قابل توجهی است که براساس تعهدات داده شده از سوی خیّرین این مجمع ماهانه مبلغی کمک خواهد شد.

این مسئول اظهار داشت: برگزاری این چنین همایش‌هایی به منظور فرهنگ‌سازی و مشارکت در کارهای خیّر و عام‌المنفعه در جامعه می‌باشد چرا که اگر این فرهنگ در دانش‌آموزان از سنین کودکی فرهنگ‌سازی و نهادینه شود، به تبع آن والدین و اولیای دانش‌آموزان نیز به این‌گونه اقدامات تمایل و گرایش بیش‌تری پیدا خواهند کرد، ضمن اینکه در دوره‌های بعد این نگاه را خود دانش‌آموزان که به عنوان رهبران و مدیران اصلی جامعه خواهند شد، ترویج خواهند کرد.

*استان تهران، شاهد مهاجرت‌های بسیاری است

زمانی گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران جزو ادارات کلی است که در آن مهاجرت بسیاری انجام می‌شود و هر ساله برخلاف بعضی از استان‌های دیگر شاهد رشد جمعیت دانش‌آموزی هستیم، لذا با همت خیّران و اداره کل نوسازی هر ساله قریب به 50 واحد آموزشی در این مناطق ساخته می‌شود.

وی تأکید کرد: در شهرستان‌های استان تهران به لحاظ اینکه تعداد بیش از 200 هزار واحد مسکونی جدیدالاحداث در قالب مسکن مهر در سال جاری به افراد واگذار خواهد شد، نیاز به احداث واحدهای آموزشی جدید ملموس‌تر و بیش‌تر است، خوش‌بختانه با صحبت‌هایی که با استاندار تهران در طی جلسات مختلفی داشتیم، پی‌گیری‌های انجام شده تا اداره‌کل مسکن و شهرسازی و سازمان نوسازی مدارس تعداد بیش‌تری واحد آموزشی احداث کنند تا این نقیصه نیز برطرف گردد.

زمانی خاطرنشان کرد: هر ساله اداره‌کل نوسازی بنابر مصوبه دولت نهم و دهم تعدادی از مدارس در سال قبل مورد مطالعه قرار می‌گیرد و مدارسی که نیاز به نوسازی و بازسازی دارند شناسایی می‌شوند و در سال 90 نیز تعداد 23 واحد آموزشی در سطح شهرستان‌های استان تهران مورد بازسازی و مقاوم‌سازی قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستا‌ن‌های استان تهران اظهار داشت: در سال 91 بالغ بر 23 واحد آموزشی مورد بازسازی و مقاوم‌سازی قرار می‌گیرند که با اتمام زمان امتحانات مدارس و تعطیلی آنها این کار آغاز و تا پیش از مهرماه به اتمام خواهد رسید.

*اسلامشهر 20 فضای آموزشی جدید نیاز دارد

گفتنی است که در چهارمین همایش تجلیل از خیّرین مدرسه‌ساز شهرستان اسلامشهر، بالغ بر 200 میلیارد ریال وجه نقد از سوی خیّرین مدرسه‌ساز به این امر مهم اهداء شد و هم‌چنین یکی از نیکوکاران اهل روستای ایرین اسلامشهر با اهدای یک قطعه زمین 20 هزار مترمربعی به قافله خیّرین این شهرستان پیوست و سازمان مسکن و شهرسازی نیز تأمین 20 هزار مترمربع زمین برای ساخت مدرسه ‌ای دیگر را تعهد کرد.

شهرستان اسلامشهر برای رسیدن به استانداردهای آموزشی نیازمند ایجاد 20 فضای آموزشی جدید می‌باشد، علاوه بر این که 16 مدرسه این شهر در فهرست تخریب و بازسازی قرار گرفته و ایجاد چند مدرسه نیز در محل‌های جدیدالاحداث شهر در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول