اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده جامعه کارگری مازندران:

مسائل جامعه کارگری جدی گرفته نمی‌شود/ وضعیت معیشت کارگران مناسب نیست

خبرگزاری فارس: نماینده جامعه کارگری مازندران گفت: مسائل و مشکلات کارگری در سطح کشور و به ویژه در مازندران جدی گرفته نمی‌شود.

مسائل جامعه کارگری جدی گرفته نمی‌شود/ وضعیت معیشت کارگران مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی تلمادره‌ای صبح امروز در جلسه نشست تشکل‌های کارگری در سالن شماره یک استانداری مازندران، اظهار داشت:‌ مسائل کارگران همچنان لاینحل باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه کم بودن دستمزد و ناامنی شغل و اوضاع کارگران به ویژه در مازندرانی که هنوز صنعت به آن معنا وارد نشده و از آن محروم بوده و از حداقل صنایع برخوردار هستیم نمود بیشتری دارد، تصریح کرد:‌ مشکلات کارگری در سطح کشور و به ویژه در مازندران جدی گرفته نمی‌شود.

نماینده کارگران مازندران ادامه داد:‌ در مازندران نیاز به تلاش فشرده داریم تا حداقل‌ها را جبران کنیم.

این مسئول با بیان اینکه شاهد تغییرات چشمگیری در اداره کار و همچنین در برخورد با کارگران بوده‌ایم، یادآور شد: ‌اما برخی مسائل، خارج از عهده این اداره است.

تلمادره‌ای با اشاره به اینکه دختر جوانی را در یکی از واحدهای استان دیدم که با دستگاه پرس ضربه‌ای کار ‌کرده و ماهانه تنها 60 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند، گفت:‌ بازرسی‌ها باید به روز انجام شود.

وی با اشاره به اینکه همه بازرسی‌ها را بر دوش اداره کار نیندازیم، تصریح کرد:‌ تشکل‌ها هم می‌توانند نظارت انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه نرخ تورم بانک مرکزی بر اساس سال قبل اعلام می‌شود نه آنچه که پیش خواهد آمد، متذکر شد:‌ افزایش دستمزدها از سال 57 یک روند را طی می‌کند، اما نرخ تورم اختلاف فاحشی نسبت به آن مقطع دارد و دولت هیچ برنامه‌ای برای این موضوع ندارد.

نماینده کارگران مازندران با اشاره به اینکه توقع نداریم کارفرمایان تمام مشکلات کارگران را مرتفع کنند، خاطرنشان کرد:‌ اما ظاهراً دولت این موضوع را معطل نگه داشته تا بار معیشتی کارگر را بر گردن نگیرد.

نماینده جامعه کارگری استان مازندران اضافه کرد: ‌فشار اقتصادی صنعت ورشکسته استان و تعطیلی کارخانه‌ها بر دوش اقشار ضعیف است.

وی با بیان اینکه مسئولان استانی، این مسائل را جدی بگیرند، گفت: ‌اگر در جنگ موفق بودیم به دلیل اینکه رزمندگان مسائل را جدی گرفته و تا صبح نمی‌خوابیدند.

تلمادره‌ای متذکر شد:‌ سازمان صنایع استان برنامه‌ریزی انجام دهد تا ادوات مورد نیاز کشاورزی را در داخل استان تولید کنیم، شرکت‌هایی که تکنولوژی‌بر نبوده بلکه نفربر بوده نیروی انسانی به کار گیرند.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول