اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه شهرکرد:

تولید ملی راه را بر تهاجم فرهنگی دشمن می‌بندد

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه شهرکرد گفت: تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی راه را بر تهاجم فرهنگی دشمن می‎بندد.

تولید ملی راه را بر تهاجم فرهنگی دشمن می‌بندد

احمدرضا بسیج امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: پیشرفت هر جامعه‌ای مستلزم رعایت یک سری اصول، شرایط، پیش‌فرض‌ها و مقدماتی است که از جمله این پیش‌فرض‌ها شرایط اقتصادی است که اهمیت آن بسیار زیاد و غیرقابل انکار است.

وی افزود: اگر جامعه‌ای بتواند به مرحله‌ بالایی از تولید ملی برسد، می‎تواند مراحل رشد و شکوفایی را سریع‌تر طی کند و از نظر اقتصادی در سطح جهانی به رتبه خوبی دست پیدا کند.

بسیج با بیان اینکه استقلال اقتصادی می‎تواند در استقلال سیاسی هر کشوری نقش مهمی ایفا کند، تصریح کرد: استقلال هر کشور و ملتی باید در همه جنبه‌ها و زمینه‌ها صورت گیرد و هر کشوری که به استقلال سیاسی دست پیدا می‌کند باید در کنار آن استقلال اقتصادی خود را نیز حفظ کند.

این استاد دانشگاه به نقش متقابل مردم و تولیدکنندگان در رشد و توسعه اقتصادی تاکید کرد و افزود: رشد و شکوفایی اقتصادی مستلزم همکاری و همراهی مردم است و تنها در این صورت است که هم حقوق مصرف‌کننده رعایت می‌شود و هم سرمایه‌گذار و تولیدکننده می‌تواند در تولید خود به سود و بهره‌وری لازم دست پیدا کند.

بسیج حمایت از تولید ملی را گام مهمی  در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: با وارد کردن هر کالای خارجی فرهنگ همان کشور نیز وارد کشور ما می‌شود و در این صورت هویت و فرهنگ بومی ما کم‌رنگ و فرهنگ بیگانه ترویج داده می‌شود که با حمایت از تولیدات ملی می‌توان از این مسئله جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: مردم با خرید کالاهای ملی و تولید داخلی کشور هم می‌توانند با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله و از سوی دیگر در رشد و توسعه اقتصادی نقش مهمی ایفا کنند.

این استاد دانشگاه، ایجاد اشتعال را از مهم‌ترین دستاوردهای تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: توجه به کار و سرمایه ایرانی و رشد اقتصادی می‌تواند فرصت‌های شغلی بسیاری را برای افراد به ویژه جوانان جویای کار فراهم کند.

بسیج ادامه داد: همچنین کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی که در نتیجه بیکاری به وجود می‌آید نیز از مهم‌ترین دستاوردهای حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

وی حمایت از حقوق مصرف‌کننده و ارتقای کیفیت محصولات داخلی را نیز از دیگر آثار تحقق شعار سال برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به شعار امسال، تولیدکنندگان داخلی نیز در تولید محصولات با کیفیت تشویق می‌شوند که در این صورت هم حقوق مصرف‌کننده رعایت می‌شود و هم محصولات ملی به سطح استاندارد جهانی ارتقا پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول