اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌جنوبی:

مبارزه با قاچاق برای حمایت از تولید ملی جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس:‌ دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌جنوبی گفت: مبارزه با قاچاق در راستای حمایت از تولید ملی باید جدی گرفته شود.

مبارزه با قاچاق برای حمایت از تولید ملی جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند محمد قلندری صبح امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند با اعلام رضایت از عملکرد اعضای این کمیسیون در سال گذشته اظهار داشت: در سال جاری نیز باید این کار با حساسیت و دقت بیشتری صورت گیرد.

وی به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت:‌ مبارزه با قاچاق کالا باید در این سال با حساسیت بیشتری انجام شود تا گامی در راستای عمل به منویات رهبری برداشته شود.

*استفاده از کالاهای ایرانی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه استفاده از کالاهای ایرانی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، تصریح کرد:‌ نقش رسانه‌های گروهی در این فرهنگ‌سازی که به حمایت از تولیدات ملی می‌انجامد انکارناپذیر است.

قلندری ادامه داد: همچنین باید توسعه کیفی محصولات داخلی نیز مورد توجه تولیدکنندگان و مسئولان مربوط قرار گیرد تا مردم با اطمینان بیشتری نسبت به استفاده از کالاهای داخلی اقدام کنند.

وی تصریح کرد:‌ این مسئله بر هیچ کسی پوشیده نیست که افزایش قاچاق کالا به داخل کشور سبب ضربه زدن به اقتصاد می‌شود و این مسئله نشان‌دهنده اهمیت کار این کمیسیون و نتایج آن است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بر اساس آمار 16 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود، یادآور شد: هر یک میلیارد دلار کالای قاچاق 100 هزار فرصت شغلی را در کشور از بین می‌برد.

قلندری ادامه داد: ما موظف هستیم که پیام مقام معظم رهبری را تحقق ببخشیم و در این راه نباید هیچ کوتاهی صورت گیرد.

وی اجرای طرح شبنم را یکی از روش‌های موثر در شناسایی کالاهای قاچاق در سطح بازار عرضه دانست و گفت: از اول اردیبهشت‌ماه این طرح در استان اجرا می‌شود که در قالب آن کلیه کالاهای وارداتی کددار می‌شوند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول