اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور:

72 درصد مردم از عملکرد شوراهای حل اختلاف رضایت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس شوراهای حل اختلاف کشور با اشاره به اهمیت شوراهای حل اختلاف گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده 72 درصد از مردم از عملکرد شوراهای حل اختلاف رضایت دارند.

72 درصد مردم از عملکرد شوراهای حل اختلاف رضایت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام  علی احمدی میانجی عصر امروز در جمع روسای کل دادگستری‌ها و مسئولان شوراهای حل اختلاف استان‌های شمال غرب کشور با اشاره به اهمیت شوراهای حل اختلاف اظهار کرد: با نظرسنجی‌های انجام شده 742 درصد از مردم از عملکرد شوراهای حل اختلاف رضایت دارند. 

وی با اشاره به  توجهات ریاست محترم قوه و عملکرد خوبی که شوراهای حل اختلاف در سال 1390 داشتند، افزود: بودجه شوراهای اختلاف کل کشور در سال 90 به طور میانگین 69 درصد افزایش داشته است و شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان شرقی نسبت به سال‌های قبل حدود 73 درصد افزایش بودجه داشته و توانسته است که بیش از دو میلیارد و 600 میلیون تومان از بودجه شوراهای حل اختلاف کل کشور را به خود اختصاص دهد.

حجت الاسلام میانجی با اشاره به برخی از مشکلاتی که در شهر های بزرگ برای مردم، در رابطه با دسترسی آسان به مراجع قضایی و شوراها وجود دارد، گفت: در شهرهای بزرگ مثل تبریز برای دسترسی آسان مردم به مراجع قضایی و شوراهای حل اختلاف باید در نقاط مختلف شهر مجتمع های شورای حل اختلاف ایجاد شود.

وی در مورد بیمه کارکنان شوراهای حل اختلاف گفت: در مورد بیمه کارکنان شوراهای حل اختلاف اقدامات زیادی انجام شده است و بعد از جلسات متعدد لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی فرستاده شده که امیدوارم نمایندگان محترم با مساعدت لازم به مسئله توجه داشته باشند. 

حجت‌الاسلام میانجی همچنین با اشاره به تاکیدات رئیس محترم قوه قضائیه مبنی بر حضور موثر مسئولان مرکز شوراهای حل اختلاف در استان‌ها اظهار کرد: امر بازرسی در سال 91 به صورت جدی مورد توجه مرکز خواهد بود و از مسئولان شوراهای حل اختلاف استان‌ها خواست به صورت مرتب و مستمر از عملکرد شوراهای حل اختلاف بازرسی و نظارت کامل داشته باشند.

وی همچنین تعداد شعب حل اختلاف کشور را 9 هزار شعبه ذکر کرد و گفت: از این تعداد پنج هزار شعبه شهری و چهار هزار شعبه روستایی هستند.

میانجی شعب موجود در استان آذربایجان شرقی را 383 شعبه و قضات شاغل در آنها را 163 قاضی اعلام کرد و افزود: از این تعداد 207 شعبه شهری و 176 شعبه روستایی هستند.

وی همچنین اضافه کرد: روسای دادگستری های شهرستان‌ها باید در طول سال با حضور در روستاها حداقل دو جلسه با اعضای شورای حل اختلاف روستاها داشته باشند و در جریان امور شوراهای مزبور قرار گیرند.

حجت‌الاسلام میانجی همچنین با اشاره به نتایج و آثار مثبت شوراهای حل اختلاف ادامه داد: شوراهای حل اختلاف اطاله دادرسی را به حداقل رسانده و سعی می‌شود تا جایی که امکان دارد با برقراری صلح و آشتی در کشور از حجم پرونده‌های وارد شده به دستگاه قضایی بکاهیم.

*آراء شوراهای حل اختلاف از متانت قانونی لازم برخوردار است

حجت الاسلام والمسلمین مالک اژدر شریفی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست به استحکام احکام قضایی شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: با اشاره به درصد پایین نقض آراء شوراهای حل اختلاف استان که طبق آمار رقم بسیار ناچیزی است، می‌توان نتیجه گرفت که آراء شوراهای حل اختلاف از متانت قانونی لازم برخوردار است.

*383 حوزه شورای حل اختلاف در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند

مسعود مسعودی‌فر رئیس شوراهای حل اختلاف استان آذربایجان شرقی همچنین در این نشست با اشاره به آمار حوزه‌ها  و اقدامات مثبت انجام شده در استان گفت: در حال حاضر استان آذربایجان شرقی دارای 383 حوزه شورای حل اختلاف است که 207 حوزه در شهرها و 176 حوزه دیگر در روستاها مستقر هستند.

وی افزود: هم اکنون یک هزار و 710 نفر در این شوراها فعالیت می‌کنند و از عملکردهای خوب در سال گذشته می‌توان به کسب رتبه نخست آموزش در کل کشور اشاره کرد که این مهم با تلاش‌های صورت گرفته تحقق پذیرفت.

گزارش فارس حاکی است، در این نشست روسای کل دادگستری‌های آذربایجان شرقی، استان زنجان و معاونان دادگستری‌های اردبیل و آذربایجان‌غربی با روسای شوراهای حل اختلاف استان‌های یاد شده حضور داشتند، در رابطه با ارتقاء سطح کیفی و عملکرد شوراهای حل اختلاف در این استان‌ها بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول