اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک:

حاکمیت قانون، فلسفه وجودی تشکیل شوراهاست

خبرگزاری فارس: فرماندار آبیک حاکمیت قانون و مدیریت روستایی و شهری را فلسفه وجودی تشکیل شوراها دانست.

حاکمیت قانون، فلسفه وجودی تشکیل شوراهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، هوشنگ اعلایی ظهر امروز در همایش شوراهای اسلامی شهرستان آبیک که در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران شوراها برگزار شد، اظهار کرد: شوراها باید از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای توسعه شهرها و روستاها استفاده کنند.

وی نقش شوراها در عرصه تصمیم‌گیری برای توسعه و عمران روستاها و شهرها را حائز اهمیت دانست و افزود: شوراهای اسلامی شهر‌ها و روستاهای شهرستان آبیک به خاطر خدمت دلسوزانه به مردم، مشارکت و پیگیری‌های زیاد در زمینه مشکلات، گام‌های ارزنده‌ای برداشته‌اند.

این مسئول ادامه داد: وجود شوراها در روستاها به‌ ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته سبب شده مدیریت منسجم در روستاها ایجاد شود.

فرماندار آبیک اضافه کرد: امروز در روستاها حرکت‌های خوبی آغاز شده که به عنوان نمونه می‌توان به ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای محروم به منظور تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس اشاره کرد که در دستور کا‌ر مسئولان قرار دارد.

شوراها بر عملکرد دهیاران نظارت بیشتری داشته باشند

اعلایی بر نظارت بیشتر شوراهای اسلامی روستاها بر عملکرد دهیاران تأکید کرد و گفت: تعداد انگشت‌شماری از دهیاران شهرستان آبیک هستند که حتی شش ماه یک‌بار هم در فرمانداری حضورشان را شاهد نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: دهیاران باید با شوراها تعامل لازم را داشته باشند و بدانند که بخشنامه جدیدی صادر شده یا خیر و آیا بخشنامه تغییر یافته است که این موضوع می‌طلبد شوراها اسلامی روستاها نظارت بهتر و بیشتری بر عملکرد دهیاران داشته باشند و ا‌ز دهیارن اعتبارات مناسب را درخواست کنند.

این مسئول اضافه کرد: شهرستان آبیک نیاز به تلاش و همت مسئولان دارد بنابراین دهیاران باید در راستای پیشرفت روستا‌ها گام‌های مثبتی بردارند و تمام سعی و کوشش خود را به کار ببندند.

فرماندار آبیک با بیان اینکه شوراها باید بر اساس قانون درآمدزایی کنند، افزود: شوراها می‌توانند با کار کارشناسی، مشاوره و الگو‌گیری از روستاها و شهرهای دیگر در راستای درآمدزایی اقدام کنند.

اعلایی کلام نورانی امسال مقام معظم رهبری مبنی بر سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را برگرفته از پیشینه قوی اسلامی و دینی یادآوری و خاطر نشان کرد: مسئولان باید با حمایت از سرمایه‌گذاران ایرانی و تنگ نکردن عرصه حضور آنان و آوردن مردم در عرصه خدمت برای تحقق فرمایش امسال مقام معظم رهبری گام بردارند.

وی تأکید کرد: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نیز باید فرمایش مقام معظم رهبری را تبیین کنند، زیرا با تحقق این امر از وابستگی نجات‌یافته و در عرصه اقتصادی قوی‌تر می‌شویم.

این مسئول افزود: شعار مقام معظم رهبری نباید در قالب شعار، برنامه‌، سخنرانی د‌ر جلسات، مقاله و حرف بسنده شود بلکه باید به طور عملی در جامعه پیاده شود که این موضوع همت مردم و مسئولان را می‌طلبد.

شوراها برخورد شایسته با مردم داشته باشند

اعلایی اذعان کرد: مردم از برخورد تند و نامناسب برخی از اعضای شوراها گلایه‌هایی به فرمانداری داشته‌اند که باید بگوییم در لباس خدمت به مردم نباید چنین رفتارهای نامناسبی داشت، زیرا همه ا‌ز امت پیامبر هستیم و باید از اخلاق و رفتار ایشان با مردم الگو بگیریم و رأفت، خوش‌اخلاقی و متانت رفتار را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

فرماندار آبیک با تأکید بر توجه و پررنگ‌تر کردن فعالیت‌های فرهنگی از سوی شوراهای اسلامی در روستاها گفت: شوراها نباید فضای عمومی روستاها را ملتهب کنند بلکه باید مردم روستا را درگیر اجرای  فعالیت‌های فرهنگی کنند که این امر با ارزش و احترام قائل شدن برای جوانان و نیز استفاده از اظهار‌ نظرات آنان تحقق می‌یابد.

اعلایی همچنین با تأکید بر تعامل و ارتباط تنگاتنگ شوراهای اسلامی روستاها با دستگاه‌های خدمات‌رسانی که به طور مستقیم با روستا‌ها سر و کار دارند، تصریح کرد: شوراهای اسلامی باید حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و مدیریت پسماند را در بین مردم روستاها نهادینه کنند.

 

مسئولان احیای نهضت فاطمی را سرلوحه کار قرار دهند

فرماندار آبیک در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئولان باید احیای نهضت فاطمی را سرلوحه کار خود قرار دهند، افزود: تمام مسئولیت‌ها روزی به پایان می‌رسد لذا باید زمانی در پیشگاه حضرت زهرا (س) حاضر شویم و پاسخ‌گوی ایشان باشیم که برای احیای نهضت ائمه اطهار (ع) چه کار کرده‌ایم.

اعلایی ادامه داد: جنگ دشمن با اسلام و ایران بر سر تعیین حق و باطل و فرهنگ فاطمی است که نهادینه شدن این فرهنگ می‌تواند جامعه بشریت را نجات بخشد.

وی اضافه کرد: حضرت زهرا (س) دوران نبوت و امامت را درک کردند لذا در دفاع از حریم ولایت و امامت جانانه ایستادگی کردند.

این مسئول تصریح کرد: سینه‌زنی، عزاداری، مرثیه‌سرایی و سوگواری در عزای حضرت زهرا (س) تأثیرگذار و ارزش معنوی دارد ولی آحاد جامعه باید در ابعاد وجودی حضرت فاطمه (س) تدبر و تفکر کرده و مسیر این بانوی بزرگوار را ادامه داده و در زندگی فردی و اجتماعی به ایشان تمسک بجویند.

اعلایی یادآور شد: مظلومیت حضرت زهرا (س) آن‌قدر زیاد است که بشر هنوز نتوانسته است نسبت به احقاق حق ایشان گامی بردارد.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول