اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی گیلان:

برخورد قضایی با 4 زمین‌خوار گیلان صورت گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از برخورد قاطعانه و قضایی با چهار نفر از زمین‌خواران و تخریب کنندگان عرصه‌های جنگلی رودسر و لنگرود خبر داد.

برخورد قضایی با 4 زمین‌خوار گیلان صورت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رحمت‌الله رحمانی بعد از ظهر امروز در جلسه منابع طبیعی استان با اشاره به اینکه یگان‌های حفاظت منابع طبیعی گیلان آماده مقابله با هر گونه متجاوز به عرصه‌های جنگلی این استان هستند، اظهار داشت: در تعطیلات نوروز امسال برنامه‌ریزی شایسته‌ای در زمینه استقرار گروه‌های ثابت و سیار در مسیرهای بحرانی و گلوگاه‌های شناسایی شده استان صورت گرفت.

وی، ادامه داد: این گروه‌ها برای مقابله با احتمال وقوع حریق‌های جنگلی و یا اقدام‌های سودجویانه برخی از افرادی که تصور می‌کردند در روزهای تعطیل می‌توانند به مقاصد آزمندانه خود دست یابند آماده بودند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان صیانت از جنگل‌ها و مراتع را حفاظت از سرمایه‌های ملی دانست و تصریح کرد: تاکنون در راستای صیانت از جنگل‌ها و مراتع استان به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: در پی هماهنگی با مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی استان و با انجام عملیات ضربتی توسط عوامل مرکز قرقبانی شرق گیلان در حوزه رودسر و لنگرود مقدار 72 هزار متر مربع  اراضی متصرف شده آزاد و به حالت اولیه و طبیعی بازگردانده شدند.

رحمانی، با تاکید بر ضرورت برخورد قاطعانه با زمین‌خواران و متجاوزان به عرصه‌های جنگلی گیلان خاطرنشان کرد: طبق مواد 42 و 690 قانون برای چهار نفر از متخلفان در حوزه شهرستان‌های رودسر و لنگرود پرونده تنظیم و برای رسیدگی و تعیین مجازات به مراجع ذی‌صلاح قضایی ارسال شده است.

وی، نقش و مشارکت مردم در صیانت از جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی استان را مهم و ضروری دانست و یادآور شد: این انفال الهی به تمام مردم تعلق دارد و همه باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول