اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس زندان فردوس خبر داد

صدور 745 گواهینامه در زندان فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره زندان شهرستان فردوس از صدور 745 گواهینامه در زندان این شهرستان خبر داد.

صدور 745 گواهینامه در زندان فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری فردوس، سید محمدرضا موسوی‌ثانی با اشاره به اینکه در راستای نامگذاری سال 1390 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهاداقتصادی واحد فرهنگی زندان این شهرستان فعالیت‌های چشمگیری با همکاری ادارات و نهادهای مرتبط با امر آموزش زندانیان داشته، اظهار داشت: انتظار می‌رود در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی شاهد تلاش مضاعف این واحد باشیم.

وی با بیان اینکه با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان فردوس هشت دوره آموزشی شامل میوه‌آرایی و سبزه‌آرایی، تکه‌دوزی با موکت، تابلو فرش، تابلو تزئینی، تعمیر لوازم گازسوز، سرویس و نگهداری خودرو، تکنولوژی خودرو، سرویس و نگهداری خودرو ویژه زندانیان و سربازان وظیفه برگزار شده، از کسب تعداد 113 گواهینامه در این زمینه خبر داد.

رئیس اداره زندان شهرستان فردوس با بیان اینکه برگزاری نمازهای جماعت در بند مردان و نسوان به صورت سه وعده برگزار می‌شود از همکاری حوزه علمیه خواهران و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قدردانی کرد.

موسوی ثانی با اشاره به همکاری جمعیت هلال‌احمر شهرستان در راستای برگزاری دوره آموزش امداد و نجات و کمک‌های اولیه گفت: تعداد گواهینامه‌های کسب شده ویژه زندانیان و سربازان وظیفه 137 مورد بوده است.

وی از برگزاری دوره آموزشی شناسایی انواع مواد مخدر و مبارزه با آن از سوی اداره بهزیستی شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در این دوره آموزشی کارکنان زندان با انواع مواد مخدر و راه‌های مبارزه با آن آشنا شدند و در پایان به قبول‌شدگان گواهینامه اعطا شد.

رئیس اداره زندان شهرستان فردوس اهمیت برگزاری کلاس‌های قرآنی در زندان را از اولویت‌های سازمان زندان‌ها برشمرد و ادامه داد: با همکاری موسسه قرآنی نورالثقلین شهرستان فردوس آموزش قرآن در زندان اجرایی و تعداد 59 گواهینامه در رشته روخوانی و روان‌خوانی قرآن به زندانیان تحت آموزش اعطا شد.

موسوی ثانی گفت: با همکاری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز تعداد دو دوره شامل گلیم‌بافی و سفالگری با شرکت زندانیان مرد و زن برگزار و تعداد 42 گواهینامه به قبول‌شدگان اعطا شد.

وی افزود: با همکاری جهادکشاورزی شهرستان دوره‌های مبارزه با علف‌های هرز و پرورش ماهی‌های سردآبی برگزار و 71 گواهینامه کسب شد.

رئیس اداره زندان شهرستان فردوس همچنین به فعالیت‌های سواد آموزی واحد فرهنگی در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری نهضت سوادآموزی شهرستان تعداد دو دوره مقدماتی و تکمیلی ویژه زندانیان نسوان و زندانیان مرد برگزار و فرآگیران گواهینامه قبولی دریافت کردند.

موسوی ثانی از همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردوس در راستای برگزاری دوره آموزشی راه‌های مبارزه با بیماری‌های واگیردار ویژه کارکنان قدردانی کرد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول