اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف بررسی وضعیت بهداشت و درمان صورت گرفت

بازدید معاون بهداشت و درمان زندان‌ها از زندان‌های فارس

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت و درمان زندان‌ها از زندان‌های فارس با هدف بررسی وضعیت بهداشت و درمان این اماکن بازدید کرد.

بازدید معاون بهداشت و درمان زندان‌ها از زندان‌های فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان فارس، بهمن ابراهیمی معاون بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها در بازدید از زندان‌های فارس اظهار داشت: تمام سعی و تلاش ما در عرصه زندان‌بانی ایجاد محیطی مناسب و بهداشتی و عاری از امراض و بیماری‌ها است که این مهم جز با حمایت مسئولان امر و ارائه راهکار مناسب محقق نمی‌شود.

وی به همراه رضا شفاعتی روان‌شناس و علی جلالی کار‌شناس ایمنی و بهداشت سازمان زندان‌ها و محمدرضا صنیع دانش سرپرست بهداشت و درمان زندان‌های فارس با هدف بررسی وضعیت بهداشت و درمان زندان‌ها از زندان‌های مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی فارس، زندان و بازداشتگاه مرکزی شیراز، فسا، استهبان، نی‌ریز و کازرون بازدید کرد.

ابراهیمی در بازدید از بازداشتگاه و زندان مرکزی شیراز گفت: وضعیت بهداشت و درمان ما در کل کشور در دو سال اخیر در تاثیر تراکم جمعیت کیفری زندان‌ها بوده که این تراکم کار را برای همکاران ما در واحد بهداشت و درمان مشکل کرده است.

وی افزود: عدم افزایش حقوق و شرایط کاری کارکنان بهداشت و درمان و ضعف سازمان در رقابت با دستگاه‌های دیگر برای جذب نیروی بهداشت و درمان وضعیت بهداشت و درمان زندان‌ها را با چالش مواجه کرده که این وضعیت در مورد زندان‌های فارس شدیدتر است و نیاز به بازنگری مجدد دارد.

معاون بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها تصریح کرد: در صورتی که حقوق کارکنان بهداشت و درمان قراردادی زندان‌ها ترمیم شود تا حد بسیاری وضعیت موجود بهبود می‌یابد چراکه درصد بسیار بالایی از این نیروها قراردادی هستند.

این مقام مسئول در سازمان زندان‌ها ادامه داد: به منظور کاهش جمعیت کیفری باید تعامل بیشتری با مراجع قضایی داشته باشیم تا فقط جرایم خاص روانه زندان شوند و این‌گونه شاهد تراکم جمعیت کیفری نباشیم.

معاون بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها همچنین در بازدید از زندان کازرون ضمن بازدید از تمام اندرزگاه‌ها و آسایشگاه پرسنل وظیفه و واحدهای اداری اظهار داشت: با انتقال زندان کازرون به محل جدید و بهره‌برداری از آن مشکلات بهداشتی در حد بسیاری مرتفع شده و از تلاش وافر مدیرکل زندان‌های فارس به عنوان یکی از مدیران موفق سازمان تقدیر کرد.

وی درخصوص فعالیتهای فرهنگی نیز افزود: برنامه‌های فرهنگی یک جرقه نیست بلکه مانند یک چراغ باید به صورت دائم روشن باشد و بر امر اقامه نماز و تشویق مددجویان در عرصه نماز تأکید نمایند.

ابراهیمی در بازدید از زندان فسا نیز تصریح کرد: تمام سعی و تلاش ما در عرصه زندانبانی ایجاد محیطی مناسب و بهداشتی و عاری از امراض و بیماری‌ها است که این مهم جز با حمایت مسئولان امر و ارائه راهکار مناسب محقق نمی‌شود.

وی در ادامه، اصلاح و تربیت زندانیان را وابسته به ایجاد فضای فیزیکی و روحی و روانی مناسب عنوان کرد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول