اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل:

انتقال زندان‌ها از داخل شهرها از اولویت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل گفت: تلاش جدی را برای خروج همه زندان‌ها از داخل شهرها آغاز کرده‌ایم.

انتقال زندان‌ها از داخل شهرها از اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی جلیلی پیش از ظهر امروز در بازدید از زندان مرکزی شهرستان خلخال اظهار داشت: زندان و مراکز حبس باید به کانون اصلاح و تربیت و ندامت افراد حاضر در این مکان‌ها تبدیل شود چرا که اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی با تمام ابعاد در زندان‌ها و ندامتگاه‌های استان و همچنین کانون‌های اصلاح و تربیت ضروری به نظر می‌رسد.

وی با تاکید بر نظر اسلام در مورد تربیت درست و اصلاح خطاها و انحرافات و برخی کج‌روی‌ها از آموزه‌های دینی و الگو‌سازی‌های شایسته خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مدد‌جویان کانون اصلاح و تربیت میهمانان آینده زندان‌ها نباشند هم در بعد مادی و هم معنوی باید در تربیت و اصلاح آنها بکوشیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل یادآور شد: به زودی عملیات احداث زندان جدید خلخال در زمینی به مساحت هشت هکتار از محل اعتبارات ملی آغاز می‌شود.

جلیلی با اشاره به اینکه برای اجرای فاز اول این طرح 30 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، بیان داشت: به رغم پیگیری‌های مکرر و ضرورت اجرای پروژه برای رفاه حال مردم منطقه این طرح به دلیل عدم تامین و تخصیص اعتبار بلا اقدام مانده بود.

این مسئول احترام به حقوق شهروندی، تکریم مددجویان و ایجاد بستر مناسب برای اصلاح و تربیت نفوس به خطا رفته را از اهداف انتقال زندان شهر خلخال به خارج از محدوده شهری ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل ادامه داد: بخشی از اعتبار این پروژه از محل اعتبارات ملی تامین و با عقد قرارداد با پیمانکار و انجام تشریفات قانونی اجرای پروژه زندان جدید خلخال شروع می‌شود.

جلیلی با تشریح فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، حرفه آموزی، اشتغال، ورزش و ایجاد بستر مناسب برای ادامه تحصیل مددجویان در زندان‌های استان گفت: تلاش اداره کل زندان‌های استان برای خروج زندان‌ها از درون شهرها به بیرون در راستای تامین امنیت زندان‌ها و رعایت حقوق شهروندی می‌باشد.

وی تصریح کرد: در زندان جدید خلخال بر اساس آیین نامه اجرایی سازمان زندان‌ها، اماکن حرفه آموزی، اشتغال، بهداشت و درمان، مشاوره و روانشناسی، کتابخانه و مجتمع فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی در نظر گرفته شده و در صورت اختصاص کل بودجه مورد نیاز بر اساس استانداردهای جهانی می‌توان پروژه را اجرا و زمینه را برای اصلاح و تربیت مددجویان فراهم کرد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل با اشاره به کسب موفقیت‌های چشمگیر در حوزه‌های نماز، فرهنگی، آموزشی، هنری، انفورماتیک و یگان حفاظت در سال 90 برنامه‌های سازمان زندان‌های استان در سال جاری را بر محور نظم و امنیت و قرآن‌مداری دانست.

جلیلی ابراز داشت: اگر می‌خواهیم اصلاح و تربیت و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و تعلیم حرفه و شغل را برای مددجویان به نحو شایسته اجرا کنیم باید به فکر زیر ساخت‌های آن باشیم و بتوانیم مکان، ابزار و نیروی انسانی متعهد و متخصص جذب کنیم.

این مسئول همچنین از اجرای پروژه‌های بازداشتگاه پارس‌آباد، سایت ملاقات زندان اردبیل، زندان جدید گرمی و تکمیل عملیات اجرایی مجتمع حرفه‌آموزی و اردوگاه کاردرمانی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل در پایان سخنان خود از مسئولان خواست در راستای سیاست‌های قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها برای تکریم مددجویان و ایجاد بستر مناسب برای اصلاح و تربیت با تخصیص اعتبار مورد نیاز این اداره کل را در تکمیل پروژه ها یاری کنند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول