اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در منابع طبیعی استان سمنان:

الگوبرداری از ائمه اطهار(ع) موجب سعادت بشریت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: الگوبرداری از ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه‌زهرا(س) موجب سعادت دنیوی و اخروی بشریت است.

الگوبرداری از ائمه اطهار(ع) موجب سعادت بشریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام مصطفی مرادی صبح امروز در جمع سوگواران ایام فاطمیه در نمازخانه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: سیره زندگانی ائمه اطهار(ع) الگوی کاملی از انسانیت، کمال، فضیلت و ارزش‌های متعالی است و اندیشمندان اسلامی باید برای معرفی این الگوها به جهانیان بکوشند.

وی تصریح کرد: اهل‌بیت(ع) چراغ فروزان هدایت بشریت هستند که باید آرمان‌های آنان را به خوبی تحلیل کرد و در راه آنان گام برداشت.

نماینده ولی‏فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: آنچه در زندگی حضرت زهرا(س) به عنوان یکی از ملاک‏های حضور اجتماعی زن اهمیت دارد، حفظ عفاف، حجاب و متانت است.

مرادی افزود: مقام و منزلت حضرت زهرا(س) جایگاهی رفیع در بین ائمه اطهار(ع) است.

نماینده ولی‏فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: فاطمه زهرا(س) نمونه کامل زن مسلمان و دربر گیرنده تمام اوصاف و کمالات اسلامی به ویژه در حجاب و عفاف بود.

وی گفت: بانوان ایران که در راه حضرت فاطمه‌زهرا(س) گام برمی‌دارند و از آن الگو می‌گیرند، بزرگ‌ترین زنان تاریخ هستند.

نماینده ولی‏فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: در طول تاریخ، هر گاه دشمنان می‏خواستند جامعه‏ای را به انحراف بکشند، حجاب زنان را مورد هجمه قرار داده‏اند، چون می‏دانند اگر حجاب در جامعه کنار برود آنها راحت‏تر به اهداف شوم خود می‏رسند.

مرادی افزود: اگر حجاب نباشد، عفاف و پاکدامنی نیز کنار می‏رود و کم‌کم تمام ارزش‏ها بی‏رنگ می‏شود.

وی تصریح کرد: حجاب، پوشش ظاهری مناسب و منطبق با دستورات دین است و هر چه این پوشش کامل‏تر باشد، می‏تواند در حفظ و صیانت جسم و جان زنان بیش‌تر نقش داشته باشد.

نماینده ولی‏فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: زنان بدانند تربیت فرزندان صالح و داشتن زندگی خوش و معنوی و رسیدن به سعادت ابدی در سایه حجاب اسلامی مقدور می‏شود.

مرادی با بیان اینکه حجاب یکی از ضروریات دین ماست، افزود: کسی که در حفظ آن کوتاهی کند به خدا ایمان ندارد و نمی‏تواند شیعه و پیرو فاطمه‌زهرا(س) باشد، چرا که حجاب بهترین نشانه ایمان زن به خداوند است.

وی در ارتباط با نقش مسئولان در ترویج حجاب گفت: برای ترویج حجاب سه رکن دولت، مسئولان و مردم باید هم‌سو باشند و در این امر مهم کوشش کنند.

نماینده ولی‏فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تأکید کرد: مسئولان چون حلقه اتصال دولت با مردم هستند و در جامعه مسئولیت دارند، رعایت خود و خانواده‏شان بسیار مهم است و از نیروهای تحت امرشان نیز بخواهند که به این واجب عمل شود.

مرادی گفت: یکی از راه‏های بسیار مؤثر در ترویج حجاب، تشویق و لحاظ امتیاز مثبت و تسهیلات برای افراد با حجاب در ادارات و مراکز خدماتی است.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول