اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کارخانه سیمان زنجان خواستار شد

اختصاص 10 میلیارد برای به‌سازی کارخانه سیمان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارخانه سیمان زنجان گفت: برای به‌سازی و بازسازی تجهیزات کارخانه سیمان زنجان 10 میلیارد تومان تسهیلات نیاز است.

اختصاص 10 میلیارد برای به‌سازی کارخانه سیمان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید خاموردی ظهر امروز در بازدید استاندار زنجان از کارخانه سیمان زنجان، اظهار کرد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ضروری است در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در کشور 66 کارخانه سیمان فعالیت می‌کند، تصریح کرد: این کارخانه‌ها ظرفیت تولید 70 میلیون تن سیمان را دارند.

مدیرعامل کارخانه سیمان زنجان ادامه داد: از هشت سال قبل با تمهیداتی که در زمینه تولید سیمان در کشور انجام شده است، ظرفیت تولید سیمان در کشور 120 درصد رشد یافته است.

وی با بیان اینکه تا دو سال آینده 12 کارخانه سیمان نیز در کشور راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: ظرفیت تولید سیمان با احداث این کارخانه‌ها به 85 میلیون تن افزایش می‌یابد.

خاموردی با اشاره به رتبه برتر کشور در زمینه تولید سیمان در منطقه خاورمیانه تصریح کرد: در حال حاضر کشور در دنیا مقام پنجم را از آن خود کرده است.

وی از صادرات 10 میلیون تن سیمان در سال گذشته خبر داد و گفت: سیمان کشور از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

مدیرعامل کارخانه سیمان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید کارخانه سیمان زنجان 500 تن است، خاطرنشان کرد: باید در راستای ارتقای جایگاه سیمان زنجان برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در زمان احداث کارخانه سیمان زنجان از تجهیزات درجه دو و سه برای راه‌اندازی آن استفاده شده است، یادآور شد: در حال حاضر تجهیزات این کارخانه فرسوده شده و پاسخ‌گوی نیازها نیست.

خاموردی با بیان اینکه 16 پروژه از سوی کارخانه در سال جاری تعریف شده است، افزود: با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومانی برای تجهیزات این پروژه به نحو مطلوبی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به مطالعه تفضیلی طرح معدن کارخانه سیمان زنجان ادامه داد: در صورت اختصاص 25 هکتار از سوی منابع طبیعی اقدامات لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول