اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه کار گروه اشتغال استان اردبیل

با افزایش 2 هزار تنی کارخانه سیمان اردبیل موافقت شد

خبرگزاری فارس: در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل با افزایش 2 هزار تنی کارخانه سیمان اردبیل موافقت شد.

با افزایش 2 هزار تنی کارخانه سیمان اردبیل موافقت شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل، موضوع تقسیط معوقه بدهی صاحب کارخانه فولاد اردبیل و تولید‌کننده ادوات کشاورزی مطرح شد که با این درخواست موافقت و مقرر شد مجوز جدید برای انتقال کارخانه به مکان جدید داده شده تا صاحب کارخانه از سود و عایدات آن استفاده کند.
همچنین اعضای کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با افزایش تولید کارخانه سیمان اردبیل از 3 هزار تن به 5 هزار تن در روز موافقت کردند که به گفته مسئولان کارخانه سیمان اردبیل این افزایش با خرید دستگاه‌های جدید انجام می‌شود که در این راستا نیازمند 18 میلیون یورو تسهیلات ارزی و 22 میلیارد تومان تسهیلات ریالی هستند که اعضای این کار گروه با افزایش این ظرفیت، صدور مجوز صنایع و نامه‌نگاری با بانک‌های عامل و کاهش زمان اجرای فاز دوم موافقت کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیر شعب بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان در سخنانی علت کم‌کاری بانک‌ها را در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی فرآیند طولانی و پیچیده معرفی طرح و دیر ابلاغ شدن تسهیلات اعلام کرد و اظهار داشت: ما شاهد معرفی طرح مشاغل خانگی از آبان ماه از سوی دستگاه‌های اجرایی هستیم که این خود علتی بر کم پرداخت شدن تسهیلات کسب و کار خانگی است.
اصلان کریمی افزود: در 2.5 ماه پایانی این سال به این فرآیند سرعت می‌دهیم و اولویت حال حاضر بانک‌ها نیز پرداختی مشاغل خانگی است.
بهروز ندایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه با بیان اینکه این اداره به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون تومان طرح از محل مشاغل خانگی به بانک‌ها معرفی کرده است از آمادگی این اداره کل برای معرفی تعداد دیگری از متقاضیان این مشاغل خبر داد.
مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان اردبیل نیز در این جلسه ابراز داشت: این صندوق تاکنون تعدادی از طرح‌های مشاغل خانگی را به بانک‌ رفاه معرفی کرده اما متقاضیان آن چند ماهی است بین بانک و صندوق آواره و سرگردان شده‌اند چرا که بانک رفاه جواب روشن به این کار نمی‌دهد.
قدیر الله‌وردی‌زاده اضافه کرد: در بحث پشتیبان طرح‌های کسب و کار خانگی به تعهد پرداخت تسهیلات عمل کردیم اما از محل خود صندوق اعتباری برای پرداختی در این حوزه مشخص نشده و ما مجوز معرفی  طرح‌های اشتغال‌زای خانگی به ارزش 10 میلیارد تومان به بانک رفاه را داشتیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یکی از مسئولان بانک رفاه نیز در این جلسه با بیان اینکه تنها 25 درصد منابع تسهیلاتی اداره کار و 5 میلیارد تومان تسهیلات برای کمیته امداد تاکنون به ما ابلاغ شده است، گفت: به جز این منابع هیچ منبع جدید تسهیلات بانکی با سر فصل صندوق مهر امام رضا و سایر سرفصل‌ها به ما ابلاغ نشده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول