اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

افتتاح کارخانه سیمان با حضور احمدی‌نژاد در گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از افتتاح کارخانه سیمان با حضور رئیس جمهور به‌زودی در این استان خبر داد.

افتتاح کارخانه سیمان با حضور احمدی‌نژاد در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت مهدی سعادتی عصر امروز در مراسم تولید انبوه نانو داروی ضد سرطان در شرکت سبحان انکولوژی با تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی رتبه نخست پیشرفت علمی کشور در جهان اسلام را از برکات نظام اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: پس از موفقیت در دانش صلح‌آمیز هسته‌ای در زمینه‌های مختلف نیز به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت‌هایی داشته‌ایم.

وی بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را بر گرفته از انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: امسال تعداد پروژه‌های افتتاحی دهه فجر در گیلان 10 برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

سعادتی به خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه این هفته تهران اشاره کرد و گفت: سخنان مقام معظم رهبری ترفندهای دشمنان را خنثی کرد.

استاندار گیلان ایران را ام‌القرای جهان اسلام خواند و تصریح کرد: 230 هزار خون به پای این انقلاب ریخته شده و تحریم‌ها نتوانسته است تاثیری در عزم مردم ایران داشته باشد.

* ایران دومین تولیدکننده داروی ضدسرطان جهان شد

وی تولید نانو داروی ضدسرطان را از توانمندی‌های علمی ایران دانست و خاطر نشان کرد: داروی ضد سرطان دوکسوربیسین لیپوزومال با فناوری نانوتکنولوژی برای نخستین بار در ایران و دومین بار در جهان پس از آمریکا توسط شرکت سبحان انکولوژی وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به تولید انبوه رسیده است.

سعادتی با بیان اینکه این دارو برای درمان انواع سرطان کاربرد دارد، بیان کرد: 155 میلیون یورو و 600 میلیارد ریال برای تولید نانو داروی ضدسرطان سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار گیلان به جلوگیری از خروج 5 میلیون دلار ارز با تولید انبوه نانو داروی ضد سرطان در کشور اشاره کرد و یادآور شد: توانمندی صادرات این دارو به دیگر کشورها وجود دارد.

وی توانمندی‌های این استان را بسیار برشمرد و اذعان کرد: گیلان با داشتن شرکت‌های توانمند توانسته است جزو استان‌های برتر در کشور شود.

* ایجاد دانشکده داروسازی در گیلان

سعادتی از توافق با وزیر بهداشت و درمان برای ایجاد دانشکده داروسازی در گیلان خبر داد و افزود: با ایجاد دانشکده داروسازی در این استان چرخه علمی گیلان در صنعت داروسازی تکمیل می‌شود.

مقام عالی دولت در گیلان، تولید ناخالص کشور را 930 میلیارد دلار عنوان کرد و اظهار داشت: ایران جزو 17 کشور برتر دنیا قرار گرفته ضمن اینکه رتبه کشور هشت برابر رشد داشته است.

استاندار گیلان رتبه ایران در تولید سیمان در جهان را یازدهم نامید و تصریح کرد: رتبه شانزدهم تولید فولاد جهان به ایران اختصاص دارد.

* افتتاح کارخانه سیمان با حضور احمدی‌نژاد در گیلان

وی از افتتاح کارخانه سیمان با حضور رئیس جمهور به‌زودی در گیلان خبر داد و گفت: با افتتاح این کارخانه ظرفیت تولید سالانه سیمان در استان به 2.5 میلیون تن افزایش می‌یابد.

سعادتی پیگیری سایت پشتیبانی گازی سردار جنگل را از دیگر اقدام‌های در حال انجام دانست و خاطر نشان کرد: میانگین سنی دانشمندان ایرانی 30 سال است که در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول