اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بوکان خبر داد:

پیشرفت 98 درصدی کارخانه سیمان سردار بوکان

خبرگزاری فارس: فرماندار بوکان گفت: فاز دوم کارخانه سیمان سردار بوکان از 98 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

پیشرفت 98 درصدی کارخانه سیمان سردار بوکان
به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان حسن عباسی عصر سه شنبه در جریان بازدید از کارخانه سیمان سردار این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:  کارخانه سیمان سردار این شهرستان که فاز اول آن دارای ظرفیت تولید 2هزار تن سیمان در روز بوده که با بهره‌برداری از فاز دوم که هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی 98درصد می‌باشد این ظرفیت به 4 هزار تن در روز خواهد رسید.
وی افزود: این کارخانه سیمان که عملیات ساخت آن توسط بخش خصوصی با اعتبارات دولتی و ارزی با برآورد نهایی یک هزار و 500 میلیارد ریالی در زمینی به مساحت 70 هکتار و زیر بنای25 هزار و 300 متر مربع از سال 83 در 45 کیلومتری بوکان آغاز شده است.
این مسئول در ارتباط با میزان اشتغالزایی این پروژه، تصریح کرد: میزان اشتغالزایی این کارخانه سیمان به صورت مستقیم 500 نفر که 350نفر پرسنل کارخانه و 150نفر برای انجام  امور خدماتی، نگهبانی و امور برون سپاری به‌کارگیری شده‌اند و میزان اشتغالزایی غیر مستقیم آن حدود 4 هزار نفر در بخش‌های حمل و نقل مواد اولیه، مراکز توزیع و فروش و محل استخراج معدن می‌باشد.
عباسی در ارتباط با تاثیرات کارخانه سیمان بر وضعیت منطقه، گفت: احداث کارخانه سیمان سردار بوکان با توجه به میزان اشتغالزایی و قرار گرفتن در رده صنایع بزرگ سبب توسعه پایدار صنعتی و به تبع آن توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه به دلیل  ایجاد امنیت شغلی، ثبات درآمد، جلوگیری از مهاجرت جوانان جویای کار به شهرهای بزرگ، تنوع بخشیدن به منابع درآمد خانوارها و سودآوری اقتصادی  شده و این امر سبب ایجاد انگیزه و مشارکت‌های مردمی در سایر سرمایه‌گذاری‌ها و مدیرت شهری خواهد بود.
وی افزود: با تولید روزانه 4 هزار تن سیمان کارخانه سهم قابل قبولی  نیز در مقیاس کلان و تولید ملی را در بر خواهد داشت که در این راستا بخش خصوصی باید با توجه به موقعیت احداث کارخانه سیمان علاوه بر تامین بخشی از نیازهای داخل کشور  به بازار مصرف کشورهای همسایه نیز توجه خاصی داشته باشد.
فرماندار بوکان ادامه داد: احداث اینگونه پروژه‌ها و لحاظ طرح‌های توسعه‌ای در مجاورت آنها تاثیرات بیشتری را بر منطقه داشته و به نوعی بسبب تغییر در نگرش افراد جامعه محلی به سیاست‌های دولت و امیدآفرینی در بین سرمایه‌گذاران و جوانان جویای کار شده که این نتیجه تحقق شعار دولت عدالت محور و توزیع عادلانه ثروت و امکانات در سطح کشور و تمرکز  ایجاد پروژه‌ها در سایر مناطق کشور است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول