اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اعلام کرد

تحول در طارم سفلی با تکمیل دو پروژه گازرسانی و سد بورمانک

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: منطقه طارم سفلی با تکمیل دو پروژه انتقال گاز و ایجاد سد بورمانک از حیث توسعه‌ای متحول می‌شود.

تحول در طارم سفلی با تکمیل دو پروژه گازرسانی و سد بورمانک

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قزوین، منوچهر حبیبی اظهار کرد: طارم سفلی یکی از بخش‌های مستعد استان قزوین در زمینه کشاورزی و گردشگری است که با نگاه ویژه مسئولان، طرح‌های در حال مطالعه و اجرا موضوع کشاورزی آن به خصوص در حوزه باغداری رونق می‌‌یابد.

وی ادامه داد: سد بورمانک که در منطقه طارم سفلی و بر روی رودخانه اورکن‌چای احداث می‌شود، با حجم مخزن 23 میلیون متر مکعب بوده که یک میلیون متر مکعب آن برای شرب و مابقی برای کشاورزی است.

حبیبی با بیان اینکه مطالعات فاز دوم این سد به پایان رسیده و مجوز تخصیص آن از وزارت نیرو نیز اخذ شده است، عنوان کرد: این پروژه در سال جاری با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال اجرایی می‌شود.

وی منطقه طارم سفلی را مستعد کاشت زیتون دانست و تصریح کرد: حدود پنج هزار هکتار کشت زیتون در اراضی این منطقه در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به پروژه گازرسانی به طارم سفلی بیان کرد: این پروژه از جمله پروژه‌های مهم و اثرگذاری است که به ماندگاری مردم در مناطق روستایی کمک می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه با 60 کیلومتر اجرای خط انتقال که حدود 27 کیلومتر آن انجام شده در مرحله نخست، 11 روستا را از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌کند.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول