اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی لرستان خبر داد

پایان کار پروژه‌های زیرساختی آبشارهای بیشه و نوژیان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان از پایان کار پروژه‌های زیرساختی آبشارهای بیشه و نوژیان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها تا پایان هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

پایان کار پروژه‌های زیرساختی آبشارهای بیشه و نوژیان

عباس گودرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با بیان توجه ویژه به ظرفیت گردشگری آبشارهای استان، اظهار کرد: از آنجا که بهترین جاذبه‌ها و مناظر دیدنی بدون زیرساخت‌های لازم با استقبال گردشگران مواجه نمی‌شوند، تمام تلاش و توان خود را به کار بسته‌ایم تا بتوانیم حداقل امکانات رفاهی را در این مناطق ایجاد کنیم.

وی اعتبار هزینه شده در این دو پروژه را بالغ بر 150 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: 100 میلیون تومان این اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌هایی از قبیل نمازخانه، سرویس بهداشتی و سکوهای پیک‌نیکی در حاشیه آبشار نوژیان و 50 میلیون تومان آن نیز برای ترمیم پله‌ها و هموار کردن راه دسترسی به آبشار بیشه هزینه شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان ادامه داد: با توجه به اعتبارات پیش‌بینی شده در سال 91 در نظر داریم، برای افزایش طول اقامت مسافران در این استان تا پایان این سال چند سوئیت اقامتی در اطراف آبشار بیشه احداث کنیم.

وی هم‌چنین از توجه ویژه این اداره‌کل به دیگر شهرستان‌ها خبر داد و افزود: پیرو نشست مطبوعاتی که داشتیم و به پیشنهاد یکی از خبرنگاران که بر همین مسئله تأکید داشت، عصر همان روز از آبشار افرینه شهرستان پلدختر بازدید کردیم و با توجه به تعاملات خوبی که با فرمانداری و شهرداری این شهر به عمل آمد این آبشار را در ردیف اعتبارات سال 91 قرار دادیم و مقرر شد که زیرساخت‌های لازم هم‌چون دیگر آبشارها در اطراف این آبشار نیز احداث شود.

گودرزی در ادامه به ساختمان بین‌راهی پلدختر - خرم‌آباد مشهور به مسجد ملاوی واقع در 15 کیلومتری پلدختر اشاره کرد و گفت: متأسفانه این ساختمان بدون هیچ گونه کاربری رها شده و آسیب‌های جدی نیز به آن وارد شده است، که بر همین اساس احیای این ساختمان که چند سوئیت و اتاق خواب دارد، در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته تا بتوان از آن به عنوان کمپ گردشگری استفاده کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به مشکلات رفاهی و امکاناتی اداره میراث فرهنگی پلدختر، گفت: متأسفانه پایگاه این اداره‌کل در شهرستان پلدختر فقط یک عنوان بود که از فقدان امکانات اولیه اداری رنج می‌برد، بنابراین در اسرع وقت یک خودرو در اختیار این اداره قرار گرفت و با تعامل با استاندار و فرماندار قرار شد یک ساختمان بدون تجهیزات را در اختیار بگیریم و در کوتاه‌ترین مدت آن را تجهیز کنیم.

وی افزود: امیدوارم که تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اداره میراث فرهنگی پلدختر تا هفته میراث فرهنگی در اواخر خردادماه به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول