اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اشتغالزایی هزار نفر صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 2 پروژه مجتمع فولاد و تولید قند طعم دار در سال‌جاری

خبرگزاری فارس: فرماندار اهر از بهره‌برداری دو پروژه بزرگ صنعتی مجتمع فولاد و تولید قند طعم‌دار تا پایان سال‌جاری خبر داد.

بهره‌برداری از 2 پروژه مجتمع فولاد و تولید قند طعم دار در سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در راستای همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری که سال گذشته در این شهرستان برگزار شد پس از امضای تفاهم نامه عملیات اجرایی این طرح‌ها آغاز شده است.

*مجتمع فولاد با ظرفیت تولید 200 هزار تن فولاد در اهر

وی افزود: این طرح‌ها شامل مجتمع فولاد با ظرفیت تولید 200 هزار تن فولاد و هزینه‌ای بالغ بر 400 میلیارد ریال و کارخانه تولید قند رافینری شهرستان با تولید روزانه 200 تن و با سرمایه‌گذاری 150میلیارد ریال از طرح‌های مهم و اشتغالزایی منطقه است که ‌نشاالها تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

صدیقی تاکید کرد: با اتمام این پروژه‌ها زمینه اشتغال برای بییش از یک هزار نفر فراهم می‌شود.

*تولید ادوات کشاورزی، کارخانه مولیبدن و کارخانه آهک هیدراته در اهر

وی گفت: علاوه از این طرح‌ها سه طرح، شامل تولید ادوات کشاورزی، کارخانه مولیبدن و کارخانه آهک هیدراته از دیگر طرح‌های در دست اجرا در راستای تفاهم نامه‌های امضا شده همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستند که با پیشرفت قابل توجهی در حال اجرا هستند.

رئیس کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر در این جلسه که با حضور مدیر عامل شرکت شهرهای صنعتی استان و صاحبان طرح‌های تولیدی صنعتی دراین شهرک صنعتی اهر برگزار شد خواستار حل مشکلات زیربنایی شهرک از جمله پل ورودی تصفیه خانه فاضلاب، ایجاد خیابان‌های جدید، آسفالت خیابان اصلی و سایر امکانات مورد نیاز اهالی شهرک شد.

فرماندار اهر با اشاره به اینکه این شهرستان به علت استعدادهای بالقوه در بخش معدن، کشاورزی و گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار است گفت: امیدواریم با حمایت‌های ویژه مسئولان کشوری و استان زمینه جلب و جذب سرمایه‌گذاران را به این شهرستان فراهم کنیم.

وی، گفت: با توجه به برگزاری موفق نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان اهر در چهار بخش گردشگری، معدن، کشاورزی و امور زیربنایی در سال جاری نیز با موافقت سازمان جهاد کشاورزی نخستین همایش فرصت‌های سرمایه در بخش کشاورزی در نیمه نخست سال‌جاری در شهرستان اهر برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول