اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

10 همایش فاطمه‌شناسی در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری 10 همایش فاطمه‌شناسی همزمان با سالروز شهادت دردانه نبی اسلام (ص) در اردبیل خبر داد.

10 همایش فاطمه‌شناسی در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت ایام فاطمیه در اردبیل اظهار داشت: جامعه ما امروز نیاز مبرم به شناخت زوایای شخصیتی زهرای اطهر دارد و از همین روی باید زمینه‌های این شناخت را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) شخصیتی ممتاز در تاریخ جهان اسلام است، بیان داشت: شناساندن ابعاد شخصیتی آن بانوی بزرگوار به همگان وظیفه و رسالت مهم علما و شخصیت‌های برجسته دینی است که نباید از این امر غفلت شود.

ستوده تصریح کرد: ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای تاثیرگذاری فرهنگی و بدعت‌زدایی از جامعه اسلامی است.

این مسئول بیان داشت: امسال تعمیق بخشی به برنامه‌های ایام فاطمیه و حفظ اعتدال در برگزاری این مراسم در استان مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر لزوم تبیین فضایل حضرت زهرا (س) برای مخاطبان تاکید کرد و افزود: رونق و گستردگی مراسم ایام فاطمیه و جا افتادن این مراسم جامعه را مالامال از ارادت و عشق به ساحت مقدس معصومین (ع) می‌کند.

وی دو ویژگی اساسی عصمت کبری و علم بی حد حضرت فاطمه را تجلی عینیت رسول گرامی دانست و گفت: رونق معرفت فاطمی مهم‌ترین هدف ستاد فاطمیه استان است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) بانوی ملکوت و هدیه الهی به بشریت و از سرمایه‌های معنوی و بزرگ مکتب اسلام به‌ ویژه تشیع است و همه ما وظیفه داریم ایام فاطمیه به ویژه روز شهادت حضرت زهرا (س) را با شکوه برگزار کنیم.

ستوده ادامه داد: فاطمه (س) در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد که در حقیقت این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است چنان که رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: "فاطمه سرور زنان جهانیان است".

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی در پایان، برگزاری 10 همایش فاطمه‌شناسی در اردبیل را یادآور شد و از برپایی یک همایش در هر یک از شهرستان‌های استان، اعزام روحانیون به مناطق دور افتاده و برگزاری همایش ویژه خواهران در هر شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول