اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته فرهنگی الزهرا(س) البرز اعلام کرد

برگزاری بزرگ‌ترین مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) در کرج

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته فرهنگی الزهرا (س) استان البرز گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری دخت مکرم پیامبر گرامی اسلام (ص) برنامه عزاداری ویژه‌ای در سراسر استان البرز و شهرستان کرج برگزار می‌شود.

برگزاری بزرگ‌ترین مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) در کرج

نادر ادیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ملت ایران احترام و اعتقاد ویژه‌ای به اهل‌بیت(ع) و ائمه اطهار(ع) داشته و دارند.

وی تصریح کرد:‌ ولایت‌مداری ملت ایران همواره زبانزد دیگر مسلمانان بوده و ما معتقدیم که هر آنچه داریم به برکت علاقه و عشقی است که به خاندان پیامبر گرامی اسلام(ص) داشته و به این اعتقاد خود نیز افتخار می‌کنیم.

ادیبی در پاسخ به این پرسش که با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری فاطمه‌زهرا(س) و دهه فاطمیه چه برنامه‌هایی در استان البرز زیر نظر این کمیته برگزار می‌شود، گفت: در ایران رسم و معمول است که مراسم مذهبی چه در ایام سوگواری و چه اعیاد مذهبی به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: ما مراسم‌های مذهبی را به صورت دولتی و حکومتی برگزار نمی‌کنیم و این عشق و علاقه ملت ایران است که موجب برپایی مراسم‌های باشکوه مذهبی در سراسر کشور می‌شود.

مسئول کمیته فرهنگی الزهرا(س) استان البرز خاطرنشان کرد: به ‌عنوان نمونه در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، ایران اسلامی یکپارچه سیاه‌پوش شده و هیئت‌ها، حسینه‌ها و دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی با مدیریت خود مردم برگزار می‌شود.

ادیبی با اشاره به در پیش بودن دهه عزاداری فاطمیه گفت: در همین راستا تشکل‌های مذهبی مردمی در استان البرز برای برگزاری باشکوه مراسم سوگواری فاطمه زهرا(س) در استان البرز برنامه ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: تنها از سوی کمیته فرهنگی فاطمه‌زهرا(س) در 11 نقطه استان البرز مراسم سوگواری برگزار و دسته‌های عزاداری حرکت خواهند کرد.

ادیبی گفت: دسته‌های عزاداری در شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و بخش‌ها و توابع این شهرستان‌ها در روز شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) حرکت کرده و در نهایت در یکی از اماکن مذهبی گردهم آمده و سوگواری خواهند کرد.

* برگزاری مراسم باشکوه سوگواری فاطمه‌زهرا(س) کرج

وی افزود: بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین برنامه مربوط به مراسم بزرگ عزاداری فاطمه‌زهرا(س) در روز شهادت این بزرگ بانوی دو عالم در مرکز استان البرز برگزار می‌شود.

ادیبی اظهار داشت: در این روز دسته‌های عزاداری از 8 نقطه کرج به سمت میدان شهدا این شهرستان حرکت کرده و در ساعت 11 صبح مراسم عزاداری در این میدان و با حضور همه هیئت‌های و دسته‌های عزاداری و مردم سوگوار مراسم مداحی و روضه‌خوانی برگزار می‌گردد.

به گفته وی، نقطه دوم عزاداری فاطمه‌زهرا(س) مربوط به منطقه غرب کرج و در حصارک است.

در این منطقه حرکت دسته‌های عزاداری ساعت 16 بعد از ظهر روز شهادت فاطمه‌زهرا(س) به سمت آستان مقدس امام‌زاده محمد(ع) آغاز و در ساعت 17 مراسم سوگواری در این مکان مقدس برگزار خواهد شد.

مسئول کمیته فرهنگی فاطمه‌زهرا(س) استان البرز در ادامه به تشریح مراسم عزاداری در مناطق مختلف استان البرز پرداخت و گفت: صبح روز شهادت حضرت فاطمه(س) در فردیس، مهرشهر، ماهدشت،‌ اشتهارد و کمالهشر نیز مراسم عزاداری برگزار خواهد شد.

ادیبی ادامه داد: در این مناطق دسته‌های عزاداری از محل حسینه‌ها و مساجد حرکت خود را آغاز کرده و به ترتیب در فردیس در مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، مهرشهر آستان مقدس امام‌زاده طاهر(ع)،‌ محمدشهر در مزار شهدای گمنام ، ماهدشت در مصلای نماز جمعه، اشتهارد در گلزار شهدای اشتهارد و در منطقه کمالشهر در مسجد جامع کمالشهر رأس ساعت 11 گردهم آمده و مراسم سوگواری بزرگی برگزار خواهند کرد.

وی در ادامه به نحوه برگزاری مراسم سوگواری در شهرستان ساوجبلاغ اشاره کرد و گفت: در روز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س)، هیئت‌های عزاداری دسته‌های خود را به سمت خیابان امام خمینی(ره) و مصلای نماز جمعه این شهرستان حرکت داده و در مصلای ساوجبلاغ رأس ساعت 11 و هم‌زمان با دیگر مناطق استان البرز مراسم سوگواری ویژه‌ای برگزار خواهند کرد.

به گفته ادیبی، مراسم عزاداری فاطمیه در شهرستان‌های نظرآباد و طالقان نیز به ترتیب صبح روز چهارشنبه در گلزار شهدا و مسجد جامع طالقان انجام خواهد شد.

وی در پایان از عموم مردم مومن، ولایی و عاشق اهل‌بیت(ع) ساکن در استان البرز خواست تا در این مراسم معنوی باشکوه حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول