اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان:

فاطمه(س) مادر عاشورا و فریاد عدالت‌خواهی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: فاطمه(س) مادر عاشورا و فریاد عدالت‌خواهی است.

فاطمه(س) مادر عاشورا و فریاد عدالت‌خواهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا چهارشنبه شب در جلسه برنامه‌ریزی عزاداری ایام فاطمیه اظهار داشت: فاطمه (س) الگویی بی‌بدیل برای عفاف و حجاب است.

وی افزود: حضرت زهرا (س) با تحمل مشکلات و مشقت‌های فراوان هرگز شاخصه‌های دینی و معرفتی خود را از دست نداد و به همین دلیل تبدیل به الگوی زنانی شد که در جبهه خانه و بیرون از منزل مصداق ایثار، عفاف و حجاب هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: خصلت زهد و پارسایی اساس بسیاری از ارزش‌ها است که انسان را از خاکدان جدا کرده و در ملکوت اعلاء به پرواز در می‌آورد و حضرت زهرا (س) در عالی‌ترین درجات این خصلت قرار داشت.

محمودی‌نیا ادامه داد: حمایت حضرت فاطمه زهرا (س) سبب شد تا در فضای منحرف بعد از وفات رسول اکرم (ص) نور اسلام واقعی خاموش نشود و جامعه را برای پذیرش حقایق آماده کند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) در ابعاد سیاسی و اجتماعی و جهادی، شخصیتی ممتاز و برجسته است افزود: حضرت زهرا (س) در دفاع از حق و نهی از منکرات عزم جدی و شجاعت ویژه‌ای داشت.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان یادآور شد: آن حضرت با وجود اینکه بهترین حالت برای یک زن را مخفی بودن از دید نامحرمان می‌دانست، اما هنگامی که انحرافات را در جامعه مشاهده می‌کند و می‌بیند که چگونه حق شوهرش در جانشینی رسول اکرم (ص) ضایع می‌شود از خانه بیرون آمده و در ملاعام برای مردم سخن گفته و در سخنانی فصیح و بلیغ به دفاع از مقام ولایت و امامت حضرت علی (ع) می‌پردازد.

محمودی‌نیا اضافه کرد: هویت انسانی در وجود آن حضرت جلوه‌گر است و تمام ابعادی که برای زن متصور است در فاطمه (س) جلوه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه فاطمه(س) مادر عاشورا و فریاد عدالت‌خواهی است گفت: آن حضرت نه تنها الگوى یک زن مسلمان و نمونه مکتب اسلام برای زنان است بلکه اسوه تمام جهانیان در ابعاد مختلف زندگی است.

محمودی‌نیا اذعان داشت: در کار و تلاش، در هدفدارى، در صبر و استقامت، در بندگی و عشق به پرستش معبود، در زهد و ساده‌زیستی، در حیا و حجاب و عفاف، در عرصه وظایف خانوادگی، در جبهه دفاع از ولایت و ... همه رفتارهای حضرت فاطمه (س) درس زندگی برای مردم بویژه بانوان است.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ فاطمی در جامعه نهادینه شود با ایجاد بصیرت و اعتقاد قلبی نسبت به تکالیف الهی و آنچه در حوزه وظایف بندگی ما در حوزه آموزه‌های دینی متصور است می‌توان نسبت به تحقق یک جامعه اسلامی گام برداشت.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول