اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان خبر داد

برگزاری کلاس‌ آموزش ترافیک در دانشگاه‌های گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از برگزاری کلاس‌های آموزش ترافیک در دانشگاه‌های این استان به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد.

برگزاری کلاس‌ آموزش ترافیک در دانشگاه‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید تقی امینی صبح امروز در جمع مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نظم‌بخشی به وضعیت پارک خودروهای دانشجویی در بیرون از محوطه دانشگاه را امری ضروری دانست و اظهار کرد: با همکاری مسئولان دانشگاه آزاد کلاس‌های آموزش فرهنگ ترافیک در دانشگاه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بررسی و برطرف کردن مشکل ترافیک مقابل دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، افزود: حریم دانشگاه، محوطه داخل دیوار است و بیرون از این حریم محوطه شهر محسوب می‌شود.

این مسئول، با تاکید بر مدنظر قرار دادن بحث کنترل ترافیک شهری، خاطرنشان کرد: نصب تابلوهای راهنمایی در بیرون از دانشگاه هیچ‌گونه بی‌احترامی به دانشگاه نیست.

وی اضافه کرد: برای رسیدگی به وضعیت پارک خودروهای دانشجویان و نظم‌بخشی به این وضعیت باید درباره خط‌کشی و احداث پل هوایی تا زمان ایجاد پارکینگ اختصاصی ویژه دانشجویان در این منطقه تدابیری اندیشیده شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه زمینی برای احداث پارکینگ ویژه خودروهای دانشجویان در نظر گرفته شود، اذعان کرد: طبق گزارش‌های رسیده از طرف ساکنان کوی پل تالشان و بستن راه تردد خودروهای ساکنان این منطقه، باید برای رسیدگی به این وضعیت اقدام شود.

تیمور شهیدی‌مقدم، تهیه پارکینگ اختصاصی ویژه دانشگاه را از وظایف شهرداری و دانشگاه دانست و ابراز کرد: حجم پارک خودروهای دانشجویان بسیار زیاد است در صورتی که دانشگاه برای پارک خودروهای کارکنان و اساتید فضا دارد اما فضای کافی برای پارک خودروی دانشجویان وجود ندارد.

مدیر اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه اخیرا از طریق شهرداری پیگیر خرید یا واگذاری یک قطعه زمین جنب دانشگاه برای احداث پارکینگ است، ابراز داشت: طبق آیین‌نامه شهرداری‌ها زمین‌های حاشیه رودخانه‌ها از آن شهرداری‌هاست و ما برای احداث پارکینگ نیازمند زمینی بالغ بر دو هزار متر مربع هستیم که نتیجه این پیگیری تا هفته آینده مشخص می‌شود.

محمد حسن فاطمی گفت: برای پارک خودروهای دانشجویان در پارکینگ تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده که در آینده اتخاذ می‌شود.

وی، محوطه خیابان مقابل دانشگاه را یکی از حادثه‌خیزترین منطقه بلوار لاکان دانست و خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک با این حجم از ساکنان شهرک‌های اطراف دانشگاه و نیز افتتاح شهرک مسکونی ویژه مسکن مهر، احداث پل هوایی عابر پیاده برای جلوگیری از بروز حادثه ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

مسئول حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز در این جلسه با اشاره به اعتراض همسایگان و ساکنان دانشگاه و نصب تابلوهای توقف ممنوع در مجاورت دانشگاه و تابلوی حمل خودروی دانشجویان با جرثقیل، اظهار کرد: نصب تابلو مقابل دانشگاه منطقی نبوده و راه حل مشکل نیست.

حسن مرادی، خط‌کشی را تا حدودی برطرف کننده حجم پارک خودروهای دانشجویی دانست و افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی تا برطرف شدن این معضل با دانشگاه همکاری کند.

وی، از پلیس راهنمایی و رانندگی خواست تا با همکاری ماموران این پلیس و حضور آنها در محل روزانه دانشگاه، راهنمای دانشجویان برای پارک خودروها باشند.

به گزارش فارس، زمینی به مساحت دوهزار مترمربع جنب دانشگاه آزاد برای احداث پارکینگ ویژه دانشجویان در نظر گرفته شده که با مشخص شدن وضعیت ملکی آن نزد شهرداری و یا فرد حقیقی، دانشگاه آزاد واحد رشت با همکاری شهرداری این شهر برای احداث پارکینگ اقدام می‌کند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول