به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی مصلینژاد بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ایجاد یک نگاه جامع و اتخاذ سیاستهای کلان شاهد اجرای موفق محدوده طرح ترافیکی شیراز میشویم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: بحثهای مطالعاتی مناسب برای اجرای مطلوب این طرح صورت گرفته و طرحهای مهمی نیز در دست مطالعه و بررسی است.
وی اضافه کرد: به منظور اجرای این طرح رویکرد ما توجه به سیستم هوشمند است که در این راستا به زودی 25 دوربین نظارت تصویری به دوربینهای کنترلی شهر اضافه میشود.
مصلینژاد آدرسدهی هوشمند و نصب تابلوهای راهنما را از عوامل موثر در اجرای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: با توسعه تابلوهای راهنما و آدرسده سفرهای درون شهری با سرعت بیشتر هدایت میشوند که این امر در اجرای بهتر طرح محدوده ترافیکی حائز اهمیت است.
وی گفت: اصلاح هندسی معابر نیز با نگاه به محدودههای طرح و مرزهای آن در دستور کار سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز است.
این مقام مسئول اضافه کرد: یکی از بحثهای موثر دیگر توسعه ناوگان اتوبوسرانی است که با پیگیری و اجرای خطوط ویژه اتوبوسرانی به دنبال رفع گرههای این ناوگان هستیم.
وی موضوع پارکینگها را نیز عاملی مهم برای همراهی شهروندان با این طرح معرفی کرد و ادامه داد: پارکینگهایی با ظرفیت مناسب و جایگاه خوب در هسته مرکزی شهر و معابر همجوار با طرح ترافیک، در اختیار شهروندان قرار میگیرد.
مصلینژاد در پایان تصریح کرد: سازمان حمل و نقل اصلاح و ایمنسازی معابر و تقاطع را در دستور کار خود برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان دارد.
به گزارش فارس، طرح آزمایشی محدوده ترافیکی شهر شیراز از اول مرداد ماه امسال به شکل زوج و فرد اجرا میشود.
ساکنان و مالکان محدوده طرح ترافیک شهر شیراز، تاکنون از هیچگونه حق شهروندی خود در این مورد برخوردار نشدهاند و معلوم نیست که به لحاظ شرعی و حقوق شهروندی، هزینه سنگین تحمل این طرح را در منطقه مسکونی و یا تجاری خود باید با تحمیل بپذیرند و یا اینکه شهرداری این شهر خسارات و عوارض ناشی از اجرای این طرح را به آنان میپردازد که البته در این معرکه، همگان منتظر نظرات شرعی مراجع بزرگوار و حقوقدانهای مردمی این دیار هستند.
انتهای پیام/غ20/ض1002