اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

رویکرد ما توجه به سیستم هوشمند ترافیک است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در اجرای طرح ترافیکی شیراز رویکرد ما توجه به سیستم هوشمند است.

رویکرد ما توجه به سیستم هوشمند ترافیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی مصلی‌نژاد بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ایجاد یک نگاه جامع و اتخاذ سیاست‌های کلان شاهد اجرای موفق محدوده طرح ترافیکی شیراز می‌شویم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: بحث‌های مطالعاتی مناسب برای اجرای مطلوب این طرح صورت گرفته و طرح‌های مهمی نیز در دست مطالعه و بررسی است.

وی اضافه کرد: به منظور اجرای این طرح رویکرد ما توجه به سیستم هوشمند است که در این راستا به زودی 25 دوربین نظارت تصویری به دوربین‌های کنترلی شهر اضافه می‌شود.

مصلی‌نژاد آدرس‌دهی هوشمند و نصب تابلوهای راهنما را از عوامل موثر در اجرای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: با توسعه تابلوهای راهنما و آدرس‌ده سفرهای درون شهری با سرعت بیشتر هدایت می‌شوند که این امر در اجرای بهتر طرح محدوده ترافیکی حائز اهمیت است.

وی گفت: اصلاح هندسی معابر نیز با نگاه به محدوده‌های طرح و مرزهای آن در دستور کار سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز است.

این مقام مسئول اضافه کرد: یکی از بحث‌های موثر دیگر توسعه ناوگان اتوبوسرانی است که با پیگیری و اجرای خطوط ویژه اتوبوسرانی به دنبال رفع گره‌های این ناوگان هستیم.

وی موضوع پارکینگ‌ها را نیز عاملی مهم برای همراهی شهروندان با این طرح معرفی کرد و ادامه داد: پارکینگ‌هایی با ظرفیت مناسب و جایگاه خوب در هسته مرکزی شهر و معابر هم‌جوار با طرح ترافیک، در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مصلی‌نژاد در پایان تصریح کرد: سازمان حمل و نقل اصلاح و ایمن‌سازی معابر و تقاطع را در دستور کار خود برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان دارد.

به گزارش فارس، طرح آزمایشی محدوده ترافیکی شهر شیراز از اول مرداد ماه امسال به شکل زوج و فرد اجرا می‌شود.

ساکنان و مالکان محدوده طرح ترافیک شهر شیراز، تاکنون از هیچ‌گونه حق شهروندی خود در این مورد برخوردار نشده‌اند و معلوم نیست که به لحاظ شرعی و حقوق شهروندی، هزینه سنگین تحمل این طرح را در منطقه مسکونی و یا تجاری خود باید با تحمیل بپذیرند و یا اینکه شهرداری این شهر خسارات و عوارض ناشی از اجرای این طرح را به آنان می‌پردازد که البته در این معرکه، همگان منتظر نظرات شرعی مراجع بزرگوار و حقوقدان‌های مردمی این دیار هستند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول