اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

اقدامات فرهنگی بهترین راهکار برای مبارزه با مواد مخدر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: اقدامات و مباحث فرهنگی بهترین و مهم‌ترین راهکار برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد است.

اقدامات فرهنگی بهترین راهکار برای مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی عصر امروز در نخستین جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهبندان در سال جاری اظهار داشت: مواد مخدر و اعتیاد یک بلای خانمانسوز است که متاسفانه این روزها نسل جوان را در دام خویش گرفتار کرده و به نابودی می‌کشاند.

وی با بیان اینکه دشمن برای فروپاشی نظام اسلامی ترویج اعتیاد و مواد مخدر را به عنوان یک دسیسه در جنگ نرم در جامعه به راه انداخته است، تصریح کرد: دشمن با این اقدام درصدد به دام انداختن جوانان در دام اعتیاد و بی‌بند و باری و دور کردن آنان از اعتقادات و ارزش‌های دینی است.

امام جمعه نهبندان، اقدامات و مباحث فرهنگی را بهترین و مهم‌ترین راهکار برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد دانست و افزود: اشاعه و نهادینه ساختن فرهنگ‌های اسلامی نظیر نماز و قرآن در بین خانواده‌ها به ویژه نسل جوان می‌تواند توطئه‌های دشمن را در راستای بحث مواد مخدر خنثی سازد.

خزاعی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بهترین بستر برای اشاعه و تبیین فرهنگ‌ها در جامعه به شمار می‌رود، اظهار داشت: مباحث دینی و اعتقادی و آگاه‌سازی نسل جوان از مواد مخدر باید در سطح مدارس و آموزشگاه‌های سطح شهرستان انجام شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان نیز در ادامه با بیان اینکه اجرا و انجام برنامه‌های فرهنگی یکی ا سرفصل‌های کاری و ماموریت‌های این نهاد به شمار می‌رود، گفت: کلاس‌های و کارگاه‌های آموزشی مختلف و متعددی طی سال گذشته برای جامعه هدف این نهاد در راستای مبارزه با مواد مخدر انجام شده است.

علی قریب تصریح کرد: طی سال 89 تعداد 27 نفر از مددجویان معتاد معرفی شده به مرکز ترک اعتیاد نهبندان به طور کامل ترک اعتیاد داشته و پاک شدند.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته نیز از مددجویان معرفی شده به مرکز ترک اعتیاد نهبندان نیز تعداد 53 اعتیاد را ترک و پاک شدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهبندان افزود: طی سال گذشته و در سال جاری سعی شده تا خانواده‌هایی را که به نوعی با مواد مخدر سروکار دارند زیر پوشش امداد نبرده و خدمات مستمری به آنها پرداخت نشود و فقط از فرزندان و دانش‌آموزان آنها حمایت شود.

قریب اظهار داشت: در برنامه داریم تا خانوارهایی که با بحث مواد مخدر و مسائل اعتیاد سروکار دارند را از زیر پوشش امداد شهرستان خارج کنیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول