اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 200 امامزاده مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در فاطمیه دوم در 200 امامزاده شاخص مازندران، سوگواره یاس نبوی برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 200 امامزاده مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی ظهر امروز در جلسه ستاد فاطمیه شهرستان ساری که در اداره اوقاف ساری برگزار شد، بیان داشت: ستاد فاطمیه در قالب طرح سوگواره یاس نبوی باید برنامه‌های خوبی در مرکز استان برگزار کند و فضاسازی خیلی تأثیر دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: ساری که مرکز استان است باید برنامه‌هایش به‌عنوان الگو باشد.

سهرابی اضافه کرد: اگر کشور ما بیمه است، امنیت دارد، الگوی آزادی‌خواهان جهان است، به برکات نام ائمه اطهار است و در این بین حضرت زهرا(س) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید توجه بیشتری شود.

این مسئول با اشاره به ایّام فاطمیه گفت: اداره کل اوقاف استان در نظر دارد در آن ایّام یک مراسم بزرگ ویژه بانوان با حضور یکی از خطبای مشهور کشور در یکی از اماکن متبرکه مرکز استان برگزار کند.

وی ادامه داد: ما یک نگاهی داریم که در مناسبت‌ها ائمه اطهار به مردم معرفی شود به‌همین دلیل دو کنگره بزرگ امام سجاد (ع) و امام محمد باقر(ع) برگزار کردیم و این برگزاری کنگره‌ها برای همه ائمه اطهار (ع) ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: ستاد فاطمیه ساری باید برای شناساندن این بانوی بزرگوار از شخصیت‌های بزرگ و سخنوران خوب استفاده کند.

سهرابی بیان داشت: در فاطمیه دوم در 200 امامزاده شاخص استان برنامه بزرگ سوگواره یاس نبوی برگزار می‌شود و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فضای امامزادگان باید بیشتر معنوی و قرآنی باشد، محور برنامه‌ها هم امامزادگان باشد.

* مراسم فاطمیه به‌شکل منظم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری نیز متذکر شد: چند سالی است با همکاری دستگاه‌های مربوطه در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان ساری مراسم فاطمیه به‌شکل منظم برگزار می‌شود که در امامزاده یحیی (ع) ساری به‌صورت دسته‌روی انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام مسعود قربانی اذعان داشت: امسال هم در نظر است با اجرای دسته‌روی مثل سنوات گذشته با حضور سخنوری توانا و مشهور در شام غریبان شهادت حضرت زهرا (س) به‌صورت متمرکز در آستانه مبارکه امامزاده عباس (ع) ساری مراسم برگزار شود.

به گزارش فارس، این جلسه با حضور نمایندگان فرمانداری، اداره ارشاد اسلامی، سپاه ساری، اداره تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و مدیران بقاع متبرکه شاخص ساری برگزار شد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول