اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

فضایی مناسب برای زائران امامزاده هاشم (ع) به وجود آید

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند تاکید کرد: باید با همکاری و هم‏فکری همه دستگاه‏های متولی، فضایی مناسب برای زائران و مسافران آستان مقدس امامزاده هاشم (ع) به وجود آوریم.

فضایی مناسب برای زائران امامزاده هاشم (ع) به وجود آید

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران عصر امروز با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان دماوند، جلسه ساماندهی محوطه، معابر و خدمات‏رسانی آستانه مقدس امامزاده هاشم (ع) برگزار شد.

جلسه ساماندهی وضعیت محوطه، معابر، پارکینگ و خدمات‏رسانی به زائران و مسافران آستان مقدس امامزاده هاشم (ع) با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان دماوند، شهردار و رئیس شورای شهر دماوند، رئیس ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند و رئیس اداره راه و ترابری رودهن در محل آستان این امامزاده شریف برپا شد.

فرماندار شهرستان دماوند در این نشست با تأکید بر لزوم حفظ حرمت امامزادگان، این بزرگواران را پناه مردم دانست و اظهار داشت: بقعه‏های متبرک و آستان مقدس امامزادگان، پناهگاه مردم در شهرها و روستاها هستند و باید از این نظر توجه ویژه به آنها داشت و به نحوی از زائران آنان استقبال شود که در شأن امامزادگان باشد.

علی‏رضا قاسمی‏فرزاد با اشاره به اقداماتی که تا به حال در آستان مقدس امامزاده هاشم صورت گرفته است افزود: کارها و اقداماتی که تا به حال انجام شده بسیار خوب است؛ اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید با همکاری و همفکری بتوانیم مشکلات را رفع کرده و این مکان مقدس را به نحوی شایسته ساماندهی کنیم.

وی تصریح کرد: در چند بازدید گذشته که در ایام تعطیلات نوروز از این مکان صورت گرفت، مشکلاتی همچون تسطیح و شن‏ریزی پارکینگ، جمع‏آوری زباله‏ها و ساماندهی وضعیت عبور و مرور مطرح بود که با اتخاذ تدابیری با همکاری شهرداری‏های دماوند و رودهن و اداره راه رودهن برطرف شد.

قاسمی‏فرزاد ادامه داد: اما این اقدامات به صورت موقتی بود و قرار شد تا در جلسه‏ای راهکارهایی برای تکمیل کارهای انجام شده اتخاذ شود.

فرماندار شهرستان دماوند اقداماتی که باید در حال حاضر انجام شود را شامل مواردی نظیر تسطیح جاده و پارکینگ محوطه با بتن مخصوص، ساماندهی وضعیت مغازه‏ها با نظارت از سوی مراجع ذی‏ربط برای جلوگیری از گران‏فروشی و عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی و توجه ویژه به بهداشت محیط با استقرار یک واحد خدمات شهری در محل عنوان کرد.

قاسمی‏فرزاد پس از بیان مشکلات به ارائه راهکارهایی برای رفع آن پرداخت و گفت: این موضوع در دو دوره زمانی پیگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: ابتدا در دراز مدت است که با طرحی که اداره کل راه و ترابری استان تهران و اداره شهرستان دماوند به منظور تعریض جاده هراز در نظر دارد، با جانمایی پارکینگ مناسب در مجموعه صورت می‏پذیرد و هم وضعیت عبور و مرور ساماندهی می‏شود و هم موضوع پارکینگ حل خواهد شد.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: اما در کوتاه مدت، شهرداری دماوند با برآورد هزینه، یک واحد خدمات شهری در محل آستانه مقدس به منظور نظافت معابر و سرویس‏های بهداشتی مستقر خواهد کرد که هزینه آن بر عهده اداره اوقاف خواهد بود.

قاسمی‏فرزاد ادامه داد: همچنین در طرحی مشارکتی، اداره راه و ترابری رودهن با اختصاص بودجه از طرف اداره اوقاف، وضعیت زیرسازی و تسطیح محوطه پارکینگ را با بتن انجام دهد.

به دستور فرماندار شهرستان دماوند، اداره بهداشت دماوند بر وضعیت بهداشتی واحدهای تجاری و مجمع امور صنفی نیز باید بر نوع عرضه و قیمت محصولات نظارت کامل و مداوم داشته باشند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول