اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ششم اردیبهشت‌ماه جاری

سوگواره یاس نبوی در 250 امام‌زاده اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ششم اردیبهشت‌ماه جاری هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) مراسم سوگواره یاس نبوی در 250 امام‌زاده موجود در سطح استان برگزار می‌شود.

سوگواره یاس نبوی در 250 امام‌زاده اصفهان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام عبدالحسین مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه برنامه سوگواره یاس نبوی در سال گذشته در بارگاه امام‌زاده‌های اصفهان اجرا شده است، اظهار داشت: اجرای این برنامه‌ها در راستای تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در این زمینه نقش مؤثری ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: سال گذشته تعداد بسیاری از مردم برای حضور در این برنامه شرکت کرده‌اند و با اجرای سوگواره یاس نبوی دسته‌های عزادارانی از مساجد و حسینیه‌ها به سوی بقاع متبرکه حرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به برنامه مشخص شده برنامه سوگواره یاس نبوی باید در 170 امام‌زاده اصفهان اجرا شود اما چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه جاری هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) مراسم سوگواره یاس نبوی در 250 امام‌زاده موجود در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه 20 نفر از روحانیون متخصص قم به اصفهان اعزام می‌شوند، ادامه داد: این افراد در ایام دهه فاطمیه به مدت 10 روز به عنوان مبلّغ در سطح استان فعالیت می‌کنند.

مرادی با اشاره به اینکه در سال گذشته برنامه سوگواره یاس نبوی با کیفیت بالایی در سطح 250 امام‌زاده موجود در سطح استان برگزار شده است، تأکید کرد: هم‌چنین در سال گذشته 30 نفر مبلّغ از قم به استان اصفهان اعزام شده بودند.

وی بیان داشت: تمامی این برنامه‌ها نشأت گرفته از دین اسلام است و مردم با میل و گرایش خود در برنامه‌های مذهبی شرکت می‌کنند و اوقاف و امور خیریه تنها به این برنامه‌ها سمت و سو می‌دهد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول