اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه ساری خبر داد

برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزاده‌های شاخص ساری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری گفت: سوگواره یاس نبوی در امامزاده‌های شاخص ساری برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزاده‌های شاخص ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران حجت‌الاسلام مسعود قربانی در دومین جلسه ستاد سوگواره یاس نبوی که در اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از پنج برنامه محوری سازمان اوقاف برنامه سوگواره یاس نبوی است که مربوط به سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در فاطمیه دوم است و اداره اوقاف ساری با همکاری دستگاه‌های مربوط این مراسم را در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری افزود: روز شهادت آن بانوی بزرگوار همزمان با ششم اردیبهشت، از ساعت 10 صبح تا 13 هیئت‌های مذهبی در قالب دسته‌های عزاداری از میدان شهدا به سمت امامزاده یحیی (ع) به صورت دسته‌روی و سینه‌زنی حرکت می‌کنند و به عزاداری و سوگواری و زنجیرزنی می‌پردازند.

وی ادامه داد: در پایان مراسم حضرت آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری سخنرانی می‌کند.

قربانی با اشاره به مراسم ویژه بانوان در ایّام فاطمیه گفت: در نظر است با همکاری اداره کل اوقاف استان مازندران مراسمی ویژه بانوان در امامزاده میرعبدالعظیم (ع) مشهور به میر سر روضه واقع در خیابان فرهنگ ساری برگزار شود.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های این ایام برگزاری مراسم عزاداری به مدت سه شب در 40 امامزاده شاخص شهرستان ساری از جمله آستانه مبارکه تکیه پهنه‌کلا و امامزاده عباس (ع) است.

قربانی ابراز داشت: در آستانه مبارکه امامزاده عباس (ع) که به صورت متمرکز و با همکاری ستاد سوگواره یاس نبوی برگزار می‌شود، در شب اول دوشنبه چهارم اردیبهشت سخنران حجت‌الاسلام علیزاده و شب دوم پنج اردیبهشت سخنران حجت‌الاسلام رسولی امام جمعه شهرستان میاندرود و در شب سوم (شام غریبان) ششم اردیبهشت سخنران حجت‌الاسلام محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا است.

رئیس اداره اوقاف ساری ساعت آغاز مراسم را 30/20 اعلام کرد و متذکر شد: برگزاری دعای توسل، کمیل، ندبه و سیاه‌پوش کردن بقاع متبرکه، ایستگاه صلواتی، ارسال احادیث به وسیله بلوتوث و اطلاع‌رسانی به وسیله پیامک، برپایی نمایشگاه سوگواره یاس نبوی، نمایشگاه سیمای عفاف، توزیع بروشور، دعوت از سخنران و خطبای مشهور، مداحان برای نوحه‌سرایی از دیگر برنامه‌های این ایّام است.

انتهای پیام/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول