اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

بازار کتاب در زنجان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: همه افراد می‌توانند کتاب‌های مازاد خود را در بازاری در یک روز از هفته عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

بازار کتاب در زنجان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد عصر امروز ‌در نخستین جلسه کتابخانه‌های عمومی استان زنجان و نهضت مطالعه مفید، اظهار کرد: ضرورت توجه به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نبوده و همه افراد جامعه به اهمیت توسعه کتابخوانی واقف هستند.

وی با بیان اینکه ضروری است در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی اقدامات مطلوب‌تری انجام شود، افزود: خوشبختانه استان زنجان در بسیاری از موارد گام‌های مطلوبی را در این زمینه برداشته و در رتبه بهتری از میانگین کشوری قرار دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های جدید برای توسعه فرهنگ مطالعه استفاده شود، خاطرنشان کرد: توسعه همه جانبه فرهنگ مطالعه، با استفاده از ظرفیت‌های استان ضروری است.

*توسعه سه برابری کتابخانه‌های روستائی استان زنجان

وی با بیان اینکه در سال گذشته در زمینه ایجاد کتابخانه‌های روستائی اقدامات مطلوبی در استان صورت گرفت، افزود: توسعه سه برابری کتابخانه‌های روستائی در سال گذشته حاصل تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه علاوه بر توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ها باید به توسعه پروژه‌های مختلف این بخش نیز توجه شود، افزود: افزایش فرهنگ مطالعه با استفاده از همه ظرفیت‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه باید آمار موجود در همه کتابخانه‌های استان جمع‌آوری شود، افزود: کتابخانه‌هایی که مردم به دلایل مختلف از آن استفاده می‌کنند، باید به آمار کتابخانه‌های موجود استان اضافه شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان از نظر میانگین مطالعه نیز از میانگین کشوری بالاتر است، یادآور شد: باید با استفاده از ظرفیت‌های همه دستگاه‌های اجرایی، کانون‌های فرهنگی و هنری، دهیاری‌ها و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای افزایش فرهنگ مطالعه در جامعه تلاش شود.

*کتابخانه مرکزی زنجان از پروژه‌های مهر ماندگار است

وی با بیان اینکه احداث کتابخانه مرکزی استان زنجان از پروژه‌های مهر ماندگار محسوب می‌شود، تصریح کرد: باید در سال جاری اعتبارات لازم برای احداث این کتابخانه جذب شود.

رئوفی‌نژاد بر ضرورت احداث کتابخانه در شهرک کارمندان تاکید کرد و گفت: این کتابخانه با همکاری شهرداری زنجان و اداره کل راه و شهرسازی استان برای احداث کتابخانه در کنار مسجد قبای این شهرک احداث می‌شود.

وی از ضرورت ایجاد بازاری برای عرضه کتاب‌های بدون استفاده مردم در یکی از محل‌های پر رفت و آمد تاکید کرد و گفت: همه افراد می‌توانند کتاب‌های مازاد خود را در بازاری با هر عنوان در یک روز هفته عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول