اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی‌هنری حوزه هنری گیلان خبر داد

رونمایی 8 کتاب تاریخ شفاهی گیلان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی‌هنری حوزه هنری گیلان از انتشار و رونمایی هشت کتاب تاریخ شفاهی این استان خبر داد.

رونمایی 8 کتاب تاریخ شفاهی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد پر حلم پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در گذشته تاریخ شفاهی در گیلان جای نداشت، اظهار کرد: کتاب «یک وجب و چهار انگشت» دومین کتاب تاریخ شفاهی استان سال گذشته منتشر شد.

وی، از انتشار هشت کتاب تاریخ شفاهی گیلان خبرداد و افزود: این کتاب‌ها از 25 تا 28 اردیبهشت در تنگه مرصاد رونمایی می‌شود.

این مسئول، «ایستادن زیر مرگ»، «آخرین سرباز»، «دونس نقطه صفر مرزی»، «فانوس‌ها همه خاموش»،«روزهای بی‌تقویم»، «سنگر بیگانه» و «وطن سپرده به عشق» را از جمله کتاب‌های تاریخ شفاهی گیلان برشمرد.

وی، با اشاره به اینکه در تاریخ شفاهی گیلان به سراغ موضوعات دیگر نیز می‌رویم، ابراز کرد: در حال کشف نیروهای جدید برای تاریخ شفاهی استان هستیم.

پر حلم، انتشار تاریخ شفاهی «حمله روس‌ها به گیلان» را از جمله برنامه‌های حوزه هنری استان در آینده عنوان کرد و ادامه داد: کتاب دانشنامه فرهنگ و تمدن گیلان در 44 جلد منتشر شده و تا تیر ماه امسال چهار جلد دیگر انتشار می‌یابد.

معاون فرهنگی‌هنری حوزه هنری گیلان با بیان اینکه سال گذشته کتاب سفرنامه صاحب خزر منتشر شد، خاطرنشان کرد: سه فرهنگ و لغت گیلکی نیز در حال انتشار است.

وی، از چاپ یک سفرنامه مربوط به 400 سال قبل در حوزه هنری استان خبر داد و یادآور شد: کتاب «گیلان در سفرنامه سپاهان ژاپنی» منتشر می‌شود.

پر حلم، شناخت نامه نهضت جنگل را از دیگر برنامه‌های حوزه هنری ذکر کرد و افزود: در حوزه فرهنگ و هنر نیز هر ایده‌ای را منتشر می‌کنیم.

وی، انتشار جلد دوم کتاب موسیقی تالش با نام سازها، انتشار سی‌دی آواها و نواها و آلبوم موسیقی گیلان را از جمله کارهای جدید حوزه هنری گیلان در آینده عنوان کرد.

معاون فرهنگی‌هنری حوزه هنری گیلان، فعالیت این حوزه در کشور را از سال 57 بیان کرد و افزود: حوزه هنری جزو نخستین نمادهای تاسیس شده بود که این امر نشان دهنده نگاه تیزبین مسئولان بوده است.

وی، تولید محوری را از اهداف حوزه هنری ذکر کرد و متذکر شد: از 10 سال پیش محور کاری حوزه هنری تغییر یافت و تولید آثار فاخر جزو اولویت کار قرار گرفت.

پر حلم، خاطرنشان کرد: اکنون گیلان از نظر خدمت و تولید و حجم آثار در کشور جزو استان‌های پیشرو است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول