اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد

ثبت‌نام 3 هزار و 700 نفر از خوزستان در جشنواره کارآفرینان برتر

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از ثبت‌نام 3 هزار و 700 نفر در هفتمین جشنواره کارآفرینان برتر تاکنون خبر داد.

ثبت‌نام 3 هزار و 700 نفر از خوزستان در جشنواره کارآفرینان برتر

سید خلف موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره کارآفرینان برتر اظهار کرد: تا تاریخ 2 اردیبهشت ماه 3 هزار و 700 نفر در استان برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: در سال‌های اخیر وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی برای شناسایی و ارج نهادن به مقام شامخ کارآفرینان کشور اقدام کرد، در همین راستا همه ساله با برپایی جشنواره‌های کارآفرینی در راستای تقویت اندیشه و روحیه خلق مشاغل نو گام برداشته است.

موسوی نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از سرمایه‌گذاری ایرانی را یادآور شد و افزود: بر همین اساس ثبت نام از کارآفرینان برتر در استان نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد:‌ متقاضیان در سه بخش خدمات،‌ صنعت و کشاورزی ثبت نام کرده‌اند و تاکنون خوزستان دومین استان از نظر آمار ثبت نام شدگان است.

این مقام مسئول همچنین گفت: مهلت ثبت نام در جشنواره کارآفرینان برتر تا 10 اردیبهشت ماه تمدید شد و کارآفرینان می‌توانند با ثبت اطلاعات خود در سایت www.karafarinanebartar.ir در هفتمین جشنواره کارآفرینان برتر شرکت کنند.

به گفته وی، داوطلبان ابتدا در مرحله استانی داوری می‌شوند و سپس پرونده‌های برگزیدگان برای داوری به دبیرخانه ملی مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود. هفت نفر داوری این جشنواره را به عهده دارند.

موسوی تأکید کرد: در سال‌های گذشته کارآفرینان برتر استان شامل فرهاد کیارسی، سعادت و مسعود حمزه‌پور به عنوان نمونه‌های ملی معرفی شدند.

دبیر شورای اشتغال استان در ادامه در مورد ویژگی‌های کارآفرینان توضیح داد: کارآفرینی فرآیند یا مفهومی است که طی آن فرد با ایده‌های نو و خلاق و شناسایی فرصت‌های جدید، با بسیج منابع به ایجاد و کسب و کار جدید و نوآور رشد یابنده مبادرت می‌ورزد.

وی افزود: این امر توأم با پذیرش خطرات است اما اغلب منجر به معرفی محصول یا ارائه خدمت به جامعه می‌شود؛ بنابراین کارافرینان عوامل تغییر هستند که گاهی موجب پیشرفت‌های حیرت انگیز نیز شده‌اند.

موسوی انگیزه‌های مختلفی را در کارآفرین شدن افراد مؤثر دانست و گفت: نیاز به موفقیت، نیاز به کسب درآمد و ثروت،‌ نیاز به داشتن شهرت و مهمتر از همه نیازمندی  به احساس مفید بودن و استقلال طلبی از جمله این انگیزه‌هاست.

وی ادامه داد:‌ افراد از ویژگی شخصیتی خاص و گوناگونی برخوردار هستند. به طور مثال داشتن خلاقیت و نوآوری، دارابودن قدرت تحمل ابهام، داشتن اعتماد به نفس و عزت نفس، آینده نگر و عمل گرا بودن، فرصت شناس بودن.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول