اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان مازندران خبر داد

ساماندهی 3 هزار بانوی مازندرانی در بنیاد کارآفرینی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: سال گذشته در حمایت از کارآفرینان، بنیاد توسعه کارآفرینی ویژه بانوان راه‌اندازی شد که 3 هزار نفر از بانوان ثبت‌نام شده در سایت ساماندهی شدند.

ساماندهی 3 هزار بانوی مازندرانی در بنیاد کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، زهرا شرف‌الدین پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور بانوان که با موضوع هفته زن در استانداری برگزار شد به تبیین اهداف برنامه‌های هفته زن در مازندران پرداخت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه آموزش و توانمندسازی مشاوران دفاتر امور بانوان از برنامه‌های قابل پیگیری این اداره کل است، اظهار داشت: هدف اداره کل امور بانوان استانداری، کیفیت‌‌بخشی به برنامه‌ها و طرح‌های قابل اجرا است.

این مسئول یادآور شد: مشاوران امور بانوان در دستگاه‌های اجرایی با رایزنی و توجیه مناسب مدیران می‌توانند برنامه‌های فرهنگی را در سطح ادارات تابعه اجرا کنند.

شرف‌الدین ادامه داد: همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی در امور بانوان نسبت به سال‌های اخیر بیشتر شده است.

* امتیازبندی و رعایت عفاف و حجاب مبنای انتخاب بانوی نمونه است

وی برنامه تجلیل از بانوان نمونه استان را از برنامه‌های قابل اجرا در هفته زن برشمرد و تصریح کرد: سال گذشته همه بانوانی که از سوی دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شدند مورد تجلیل قرار می‌گرفتند که این روند در سال جاری براساس امتیازبندی انجام می‌شود.

این مسئول به بحث عفاف و حجاب و رعایت آن از سوی کارمندان پرداخت و گفت: همه جهان به اهمیت رعایت عفاف و حجاب رسیدند و این اصل مهم را موجب آسایش در زندگی می‌دانند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ادامه داد: یکی از معیارهای زن و کارمند نمونه در هفته زن رعایت عفاف و حجاب است که یک کارمند نمونه باید داشته باشد.

* تشکیل دوره‌های توانمندسازی مدیریتی بانوان

شرف‌الدین تشکیل دوره‌های توانمندسازی مدیریتی را از طرح‌های قابل اجرا از سوی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اعلام کرد و ابراز داشت: طرح توانمندسازی بانوان در بخش مدیریتی پیگیری می‌شود که با اجرای موفق این طرح به عرصه مدیریتی بانوان کمک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح هماهنگی فرم لباس بانوان شاغل در ادارات از سوی وزارتخانه در حال پیگیری است، تصریح کرد: طرح هماهنگی فرم لباس بانوان کارمند در ادارات در سطح کشور به‌زودی اجرایی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خاطرنشان کرد: بحث ما در رعایت عفاف و حجاب فقط پوشش لباس و چادر نیست، شرایط عمومی عفاف و حجاب در بین زنان و مردان باید رعایت شود.

این مسئول فعالیت سایت عفاف و حجاب استان مازندران را غیرفعال اعلام کرد و یادآور شد: سایت عفاف و حجاب زیر نظر دانشگاه مازندران فعال می‌شد که به علت برخی مشکلات در عرصه پشتیبانی با مشکل مواجه بوده و غیرفعال شده است.

وی فعالیت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در برگزاری دوره‌های آموزشی به ویژه دوره طرح رحمت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: طرح رحمت از سری دوره‌های آموزشی است که با استقبال مخاطبان مواجه شده و شاهد هستیم که در کلاس 30 نفره، 100 نفر از قشرهای مختلف بانوان در این کلاس‌ها حضور می‌یابند.

شرف‌الدین با اشاره به اینکه در تحقق شعار امسال که از سوی رهبری مطرح شده باید فرهنگ‌سازی دقیقی صورت گیرد، عنوان کرد: اداره کل امور بانوان در فرهنگ‌سازی شعار حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی کوتاهی نمی‌کند و این درحالی است که تولید کارخانه‌ها باید در جهت کیفی رشد یابند.

* ۳ هزار نفر از بانوان در سامانه بنیاد توسعه تعاون ساماندهی شدند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در بخشی از سخنانش به حمایت از کارآفرینان استان مازندران اشاره کرد و اذعان داشت: سال گذشته در حمایت از کارآفرینان بنیاد توسعه کارآفرینی ویژه بانوان راه‌اندازی شد که 3 هزار نفر از بانوان ثبت‌نام شده در سایت ساماندهی شدند.

وی در پایان متذکر شد: سال گذشته برای تقویت مشاغل خانگی حدود 459 فقره پرونده بانوان کارآفرین به صندوق مهر رضا(ع) معرفی شدند که این تعداد یک میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول