اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

زمینه‌های اجتماعی عامل مهم کارآفرینی زنان روستایی است

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: زمینه‌های اجتماعی از مهم‌ترین عوامل بروز کارآفرینی در میان زنان روستایی است.

زمینه‌های اجتماعی عامل مهم کارآفرینی زنان روستایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی رخ‌افروز ظهر امروز در کارگاه آموزشی اعضای مرکز رشد و توسعه کارآفرینی زنان روستایی و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی با اشاره به اینکه عرصه کشاورزی برای فعالیت اقتصادی زنان فراهم است، اظهار کرد: زنان با تاکید بر توانمندی‌های خود باید بتوانند زمینه ایجاد کار را برای خود فراهم کنند که این امر نیاز به سخت‌کوشی و پشتکار مضاعفی دارد که در زنان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه ویژگی‌های شخصیتی همچنین زمینه‌های اجتماعی از مهم‌ترین عوامل بروز کارآفرینی در میان زنان روستایی است، ادامه داد: اعتماد به نفس زنان می‌تواند منشاء حضور فعال در عرصه‌های مختلف کسب و کار باشد.

رخ‌افروز با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات ارزشمندی برای بسط و توسعه کارآفرینی در بخش کشاورزی استان برای زنان روستایی صورت گرفته است، ادامه داد: به طور یقین با توجه به اینکه تفکر کارآفرینی، کاری فرهنگی در ابعاد وسیع و گوناگون است امیدوارم این باور به زودی در جامعه به ویژه برای کارآفرینی زنان به شکل هنجار در آید.

وی در ادامه برنامه‌های سازمان برای آموزش و حرفه‌آموزی‌، حمایت و تقویت مراکز رشد و کارآفرینی‌، آموزش تسهیلگران روستایی‌، آموزش آشنایی با کلینیک‌های گیاه‌پزشکی‌، برنامه آموزشی تبادل تجربیات در رابطه با روش‌های تولید ارگانیک را مورد اشاره قرار داد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در حال حاضر کانون رشد و توسعه کارآفرینی زنان روستایی در پنج شهرستان فعالیت می‌کند.

وی تاکید کرد: به 325 کارآفرین زنان روستایی در آذربایجان‌شرقی آموزش‌های لازم داده شده تا این اقدام منجر به افزایش تولید و ایجاد اشتغال در بخش زنان روستایی و فارغ‌التحصیلان این بخش شود.

رخ‌افروز گفت: در کنار این آموزش‌ها، زنان کشاورز روستایی نسبت به مضرات استفاده ناصحیح از سموم کشاورزی، آشنایی با وظایف کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و روش‌های کشت بیولوژیک همچنین روش‌های مقابله با سرمازدگی در کنار روش‌های تولید کود کمپوست آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: حضور زنان و فارغ‌التحصیلان در کلینیک‌های گیاه‌پزشکی در راستای سیاست واگذاری امور به مردم و کاهش تصدی‌گری دولت، ضمن ایجاد اشتغال برای آنان، کمک‌های ارزنده‌ای از سوی این کلینیک‌ها به کشاورزان به دلیل تخصصی‌تر شدن این مراکز ارائه می‌کند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: طرح‌های مرکز رشد و توسعه کارآفرینی زنان روستایی با هدف احیای روحیه خلاقیت و نوآوری در زنان و دختران روستایی، افزایش کیفیت بهره‌وری فعالیت زنان و دختران در محیط‌های روستایی‌، افزایش رفاه اقتصادی جامعه روستا‌، افزایش توان فکری و عمل زنان و دختران روستایی برای تربیت و ایجاد اشتغال در میان زنان روستایی انجام می‌گیرد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه بر گسترش طرح‌های حرفه‌آموزی زنان روستایی تأکید کرد.

وی یادآور شد: این طرح‌ها با هدف ارتقای دانش و بینش و مهارت زنان روستایی مرتبط با مشاغل تولیدی کوچک و درآمدزا‌، افزایش مشارکت زنان و دختران روستایی در فعالیت اقتصادی، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در آنان برای سازماندهی تولیدات خرد توسط امور زنان جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد.

رخ‌افروز گفت: این سازمان عمده فعالیت‌های خود را در بخش مشاغل خانگی معطوف ساخته و با پیگیری‌های لازم تلاش می‌کند مجوزهای لازم برای طرح‌های مشاغل خانگی در بخش کشاورزی را صادر کرده و ارائه و جذب تسهیلات لازم این مشاغل را از بانک‎ها تسهیل سازد.

وی تاکید کرد: عمده این اشتغالزایی از طریق پرداخت تسهیلات بنگاه‌های زودبازده بوده است که این ارقام می‌تواند سهم زیادی در رفع بیکاری و افزایش درآمد اقتصادی خانواده‌های روستایی آذربایجان‌شرقی داشته باشد.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول