اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای مشورتی نهاد رهبری در دانشگاه شهید باهنر:

جوانان سیره حضرت زهرا را الگو قرار دهند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای مشورتی راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: جوانان ما باید سیره و روش زندگانی سرشار از معنویت حضرت فاطمه زهرا (س) را برای خود الگو قرار دهند.

جوانان سیره حضرت زهرا را الگو قرار دهند

محمد ممیز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: جوانان ما باید سیره و روش زندگانی سرشار از معنویت حضرت فاطمه زهرا (س) را برای خود الگو قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام همیشه درصدد ضربه زدن به اسلام و منحرف کردن جوانان هستند.

ممیز بیان داشت: زنان مسلمان به ویژه زنان ایران با تأسی از رهنمودهای عملی آن حضرت و درس گرفتن از ائمه‌ اطهار(ع) می‌توانند در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: فلسفه حقیقی پاسداشت این ایام یاد‌آوری و تذکر به انسان‌ها به منظور توجه به خویشتن و فهم واقعی چگونه زیستن و پرداختن به ویژگی‌های آن بانوی مجلله است.

ممیز عنوان کرد: زن مسلمان نمادی از کمال و عفت است و حجاب و عفاف اصلی‌ترین نماد دینداری زنان به حساب می‌آید و کرامت زن در سایه عفاف تأمین می‌شود.

 دبیر شورای مشورتی راهبردی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان خاطر نشان کرد: حضور زنان با حجاب در عرصه‌های مختلف نه تنها مشکل‌ساز نبوده، بلکه ارزش و شخصیت آنان را بالا برده است.

وی گفت: زندگی حضرت زهرا (س) در سه محور قابل بررسی است، محور اول ابعاد رفتارهای فردی و زندگی فردی حضرت است که ایشان در زمینه عبادت کردن و رعایت تقوا در سطح بالایی قرار دارند.

ممیز ابراز داشت: بعد دیگر زندگی حضرت زهرا (س) ابعاد خانوادگی ایشان است که تربیت فرزندان صالح، خوب شوهر‌داری کردن و رضایت شوهر از حضرت نمونه‌های از زندگی خانوادگی حضرت فاطمه (س) است.

وی اذعان داشت: امروز در دانشگاه‌ها شاهد انواع مختلف مدها آرایش‌ها و پوشش‌های نامناسب هستیم و توجه مسئولان ذیربط به این موضوع مسئله‌ای مقطعی و گذرا ‌شده است.

ممیز خاطر نشان کرد: با توجه به ‌اینکه ما پیرو مکتب اهل ‌بیت (ع) هستیم و چنین الگو‌ها و راهنماهای بزرگ و ارزشمندی داریم، باید در عمل هم به اثبات برسانیم و با همت و عطوفت به حل ‌معضل بد‌حجابی در جامعه و دانشگاه ‌ها بپردازیم، چرا که به گفته امام خمینی (ره) دانشگاه باید کارخانه انسان‌سازی باشد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول