اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل:

تکریم شخصیت حضرت زهرا (س) در عمل به سیره آن حضرت است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: تکریم و تعظیم عملی بزرگ بانوی اسلام گام گذاشتن در سیره و سلوک رفتاری، اخلاق و منش آن بانوی بزرگ اسلام است.

تکریم شخصیت حضرت زهرا (س) در عمل به سیره آن حضرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دستباز در نشست تشکل‌های مردم نهاد حوزه بانوان و خانواده در اردبیل اظهار داشت: در دین اسلام شاخصه‌ای همچون حضرت زهرا (س) برای الگوگیری و محک قرار دادن رفتار و معرفت زنان در نظر گرفته شده است تا جامعه در یک فرآیند تدریجی به اصلاح و عمران معنوی و معرفتی برسد.

وی شخصیت، زندگی و مرام بزرگ بانوی اسلام را بزرگ‌ترین ثروت و گنجینه پیمودن راه حق و حقیقت توصیف کرد و افزود:‌ ضرورت دارد به مناسبت‌‌های مختلف ابعاد مختلفی از زندگی دخت نبی مکرم اسلام تبیین شود تا بانوان ما بتوانند از این شخصیت آسمانی توشه و خوشه خوش ثمری را بردارند.

دستباز در ادامه از برپایی نمایشگاه توانمندی بانوان استان خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اواخر اردیبهشت ماه برگزار شده و بانوان توانمند ما در حوزه‌های صنایع دستی، کشاورزی، تعاون‌ها و تولیدات دیگر ابتکارات و توانمندی خود را به نمایش می‌گذارند.

این مسئول اضافه کرد: این نمایشگاه در80 غرفه و در محل نمایشگاه‌های دائمی اردبیل برگزار می‌شود و از تشکل‌های مردم نهاد و غیردولتی انتظار داریم با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی کامل در این نمایشگاه حضور فعال و گسترده داشته باشند.

وی همچنین از تدارک برنامه‌های نمایشگاه پوشاک ایرانی، اسلامی در تیرماه خبر داد و گفت: همزمان با روز ملی حجاب این نمایشگاه در مجتمع شوراسنتر اردبیل و با هدف حفظ فرهنگ و هویت اسلامی برپا می‌شود.

به گزارش فارس، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل حضور تولیدکنندگان داخل استان را در فرهنگ‌سازی مصارف تولیدات داخلی و افزایش کیفیت اجناس مؤثر خواند و افزود: برپایی این نمایشگاه‌ها می‌تواند بسیاری از ابعاد پاسداشت حجاب و عفاف را روشن کند.

در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز برگزاری نمایشگاه مد و لباس را از وظیفه ارشاد اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مناسب نمایشگاه مد و لباس و عفاف و حجاب در اردبیل انجام شده و قرار است تبلیغات و پذیرایی نمایشگاه را نیز به شکل مطلوب انجام دهیم.

منصور شرفی تأمین هزینه نمایشگاه را بر عهده وزارتخانه و بودجه استانی توصیف کرد و بیان داشت: بخشی از هزینه نمایشگاه توسط وزارت ارشاد و بخش دیگر از محل بودجه استانی تأمین می‌شود که در برگزاری نمایشگاه کتاب و رسانه‌های دیجیتال شبیه این موضوع را شاهد بودیم.

در این جلسه مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار اردبیل نیز از تغییر محل نمایشگاه حجاب و عفاف خبر داد و خاطر نشان کرد: این نمایشگاه که قرار بود در سالن ورزشی امام خمینی اردبیل برگزار شود به مجتمع شوراسنتر اردبیل تغییر پیدا کرد.

خدیجه جعفری تصریح کرد: ‌نمایشگاه عفاف و حجاب در اردبیل 21 تیرماه با حضور مهمانان داخلی و خارجی و مشاور امور بانوان رئیس جمهور و وزیر کشور دایر می‌باشد.

*همایش 350 نفری بانوان فاطمی در خلخال

همچنین به مناسبت ایام فاطمیه همایش 350 نفری بانوان فاطمی شهر خلخال برگزار شد.

در این همایش که عصر امروز در سالن همایش مرکز بهداشت خلخال برگزار شد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال به ویژگی‌های برجسته حضرت فاطمه زهرا (س) در بحث خانه‌داری، خلق و خوی نیک با همسر، انجام امور منزل و متانت در رفتار اشاره کرد.

حجت‌الاسلام محسن محسنی گفت: اگر این بانوی بزرگ الگوی بارز زنان ما است نه از بابت رفتارهای روزمره و معمولی بلکه شاخصه ولایتمداری در تربیت شایسته فرزندانی است که تک‌تک آنها آیینه ادب، اخلاق و معرفت هستند.

وی افزود: برجسته‌ترین ویژگی بانوی بزرگ اسلام این‌که سوره‌ای با نام مبارک آن حضرت نازل شده که نشانگر اهمیت وجودی و شخصیت این بانوی بزرگ است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول