اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

جامعیت حضرت زهرا(س) منشور فضیلت بی‌پایان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نیر گفت: جامعیت زندگی حضرت زهرا(س) منشور واقعی فضیلت و شایستگی‌های بی‌پایان است.

جامعیت حضرت زهرا(س) منشور فضیلت بی‌پایان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در تمام ابعاد زندگی خود تلاش می‌کرد تا بهترین فرزند برای نبی مکرم اسلام و شایسته‌ترین همسر برای امام اول باشد و به همین خاطر است که از سرچشمه نبوت و ولایت بهره‌مند شده است.

وی مهربانی و رفتار عطوف دخت نبوت را با رسول گرامی اسلام یادآور شد و بیان داشت: آنقدر پدر و دختر به هم مهربان و صمیمی بودند که همیشه حضرت محمد(ص) از فاطمه به عنوان انیس و جلیس خود یاد می‌کرد.

امام جمعه نیر گفت: در ایام فاطمیه و روزهای باقی مانده از این مناسبت عظیم باید در نشان دادن برجستگی‌های شخصیتی بانوی فداکار اسلام سخن به میان آورده و تبیین و روشنگری واقعی را داشته باشیم.

مقدسی میزبانی استان اردبیل را از 11 شهید گمنام یک افتخار بی‌پایان توصیف کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود اهالی استان از این شهدای بافضیلت به خوبی استقبال کرده و در تشییع و تدفین آنها از جان و دل مایه بگذارد.

وی از شهدا به عنوان سند ماندگار نظام یاد کرد و افزود: شهدای ما درس تاریخی و ابدی به ما داده‌اند تا بدانیم و بفهمیم که بهترین سیره و روش حریت و آزادگی در تسلیم نشدن برابر بیگانگان است.

خطیب جمعه نیر در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به دستاوردهای کشورمان در اجلاس اخیر 1+5 اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست غرب به ضرورت حفظ حقوق ملت ایران در بخش انرژی هسته‌ای متعهد شده و انتظار می‌رود در اجلاس بغداد یک عقب‌نشینی گسترده‌ای را بیش از وضعیت کنونی در رفتار و حرکت غرب شاهد باشیم.

مقدسی در پایان سخنان خود به حادثه عبرت‌آموز طبس اشاره و خاطرنشان کرد: حادثه طبس که به خوبی می‌توان اراده خداوند را در آن مشاهده کرد یک هدیه واقعی برای حکومت اسلامی شکل گرفته بود تا ابرهه زمان نتواند اهداف خود را محقق کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول