اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

خطبه حضرت زهرا(س) نظام ولایت‌پذیری را بنیان‌گذاری کرد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع عظام تقلید گفت: حضرت زهرا(س) با ایراد خطبه خویش پس از رحلت پیامبر اعظم(ص) نظام دفاع از حکومت ولایی را پایه‌گذاری کرد.

خطبه حضرت زهرا(س) نظام ولایت‌پذیری را بنیان‌گذاری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با رئیس و اعضای هیئت‌ رئیسه سازمان نظام مهندسی کشور اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم اسلامی مسئله نظام است، خداوند در قرآن کریم نظام خلقت را یک نظام کامل عنوان می‌کند که باید نظام توحیدی را بر اساس آن مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: در قرآن کریم تذکرات فراوانی در رابطه با هماهنگی نظام خلقت مطرح شده است و انسان باید به چگونگی خلقت خویش بنگرد و از آن درس بگیرد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در این نظام خلقت که «فتبارک الله احسن الخالقین» را در بر می‌گیرد، دستگاه‌ها هماهنگ و متناسب با هم فعالیت می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: تنوع و گستردگی در خلقت حیوانات، گیاهان، انسان‌ها و ... نشان از وجود نظام عظیمی است.

وی با اشاره به اینکه در خلقت خدا، ناهمگونی و کاستی وجود ندارد اذعان داشت: قرآن اصرار دارد که مسلمانان در نظام خلقت با نمونه‌های فراوانی آشنا شوند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: از نظام معنوی پروردگار که به صورت کامل آفریده شده است باید درس توحید گرفت.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: جریان کربلا و عاشورا یک نظام است و امام حسین(ع) مکتبی را برای مبارزه با ظلم و ستم ترسیم کرد و برای بنیان این مکتب خانواده خویش را به کربلا آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خطبه فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: ایشان که بعد از رحلت پیامبر اعظم(ص) برخورد مردم را با ولایت امام علی(ع) مشاهده کردند، به مسجد رفته و خطبه‌ای را ایراد فرمودند.

این مرجع تقلید عنوان داشت: پیامبر(ص) با زحمت فراوان از مردم جاهل، امتی ساختند که دارای برجستگی‌ها و ویژگی‌های فراوان بودند و در پایان عمر خویش به منظور تداوم نظامی که پایه‌ر‌یزی کردند، امام علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند اما افراد سودجو پس از ایشان انحراف بزرگی ایجاد کرده و فاطمه زهرا(س) به عنوان نخستین شهید ولایت به بیان این مطالب پرداختند.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بنای حکومت اسلامی در ایران توسط امام خمینی(ره) تصریح کرد: حاکمان حکومت‌های مختلف در ایران تنها به دنبال لذت‌گرایی بودند و امام خمینی(ره) با قیام خود سلطه این حکومت‌ها را در هم شکست.

وی عنوان داشت: به فرموده امام خمینی(ره) این انقلاب زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) خواهد بود و به برکت آن مستضعفان جهان در برابر استکبار به پیروزی خواهند رسید.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول