اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی جامعة‌الزهرا:

سیره اقتصادی حضرت زهرا الگوی ارزشمندی برای جامعه است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی جامعة‌الزهرا(س) گفت: یکی از زمینه‌هایی که می‌توان از زندگی حضرت زهرا(س) درس گرفت، مسئله اقتصاد است.

سیره اقتصادی حضرت زهرا الگوی ارزشمندی برای جامعه است

حجت‌الاسلام محمدجعفر یوسفیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: حضرت زهرا(س) الگوی بزرگی برای تمام مردان و زنان تاریخ است و امروز بیش از هزار سال که از زندگی وی می‌گذرد، بسیاری از خصوصیات شخصیتی وی برای ما می‌تواند درس‌آموز باشد.

وی ادامه داد: این بانوی بزرگوار در زمینه‌های مختلف نقش خود را به عنوان یک رهبر بزرگ برای جامعه اسلامی به خوبی ایفا کرد و در عین حال حتی یک روز نیز از وظیفه همسری و مادری به عنوان یک زن مسلمان و انسان کامل غفلت نکرد.

معاون فرهنگی جامعة‌الزهرا(س) افزود: یکی از خصوصیات حضرت زهرا(س) که می‌تواند برای امروز جامعه ما بسیار آموزنده باشد، سیره وی در زمینه رسیدگی به امور خانواده و مسائل اقتصادی است.

وی ابراز داشت: حضرت فاطمه(س) از آنجا که دختر پیامبر(ص) بود و فدک را نیز در اختیار داشت، می‌توانست بسیاری از مواهب مادی را برای خود در خدمت بگیرد اما اگر به سیره وی نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که ایشان در کمال قناعت و با حداقل امکانات زندگی می‌کرده است.

یوسفیان گفت: زهد دختر پیامبر(ص) چنان بود که حتی در شب عروسی خود پیراهن تازه را به مسکین بخشید و خود با پیراهن کهنه به خانه علی(ع) رفت.

وی اضافه کرد: در رابطه با استفاده از وسائل خانه و هزینه‌هایی که در خانه وجود داشت، حضرت زهرا(س) بیشترین قناعت را به خرج می‌داد و به گواهی تاریخ زندگی ایشان از اسراف و مصرف بی‌رویه مبرا بود.

معاون فرهنگی جامعة‌الزهرا(س) ابراز داشت: علاوه بر این حضرت زهرا(س) در امر معاش تا آنجا که می‌توانست با امیرالمومنین(ع) همکاری می‌کرد و در خانه کارهایی که می‌توانست برای خانواده درآمدزایی داشته باشد، انجام می‌داد.

وی با اشاره به مسئله فدک در زندگی حضرت فاطمه(س) ادامه داد: پیگیری حضرت زهرا(س) درباره موضوع فدک نیز به مسئله اقتصاد در جامعه مربوط می‌شود و آن حضرت به این دلیل که در رسیدگی به احوال مستمندان دستی داشته باشد، از موضوع فدک پشتیبانی می‌کرد.

یوسفیان اظهار داشت: آنطور که در تاریخ آمده است، حضرت زهرا(س) در دوره‌ای در امر مدیریت فدک مشارکت می‌کرد و این موضوع نشان‌دهنده این است که زنان نیز با رعایت لوازمی که حفظ عفتشان اقتضا می‌کند، می‌توانند در امور اجتماعی و اقتصادی مشارکت داشته باشند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) به عنوان یک زن مسلمان نسبت به امور مربوط به اقتصاد جامعه و رعایت حال مستمندان احساس مسئولیت می‌کرد و سعادت جامعه را به عنوان یک هدف مقدس همواره مدنظر داشت.

معاون فرهنگی جامعة‌الزهرا(س) خاطر نشان کرد: کمک به اقتصاد جامعه و خانواده امروز نیز اگر در کنار انجام وظایف مادری و همسری باشد، یک ارزش برای زن مسلمان است.

وی با اشاره به رواج مصرف‌گرایی در جامعه امروز ابراز داشت: حضرت زهرا(س) می‌تواند برای ما شاخص روشنی در این موضوع باشد که ساده‌زیستی در اسلام یک ارزش محسوب شده و کسانی که خود را پیرو این بانوی بزرگوار می‌دانند، باید از این خصوصیت درس بگیرند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول