اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

هدایت 50 درصد دانش‌آموزان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: تا پایان برنامه پنجم 50 درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه به سمت آموز‌ش‌های فنی و حرفه‌ای هدایت می‌شوند.

هدایت 50 درصد دانش‌آموزان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قاسم صیادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در آموزش‌های کنونی مهارت محوری و توجه به علوم کاربردی اهمیت بسیار زیادی دارد، اظهار داشت: در راستای رسیدن به خودکفایی و حمایت از تولید ملی به علوم کاربردی و آموزش‌های فنی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در دوران قبل از انقلاب اسلامی دشمنان و استعمارگران دانش‌آموزان کشور را با علوم نظری و ترجمه‌ای عجین کرده بودند، خاطر نشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران حرکت‌های خوبی در زمینه گسترش سایر علوم صورت گرفته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه انتخاب رشته و شغل یکی از مقوله‌های مهم زندگی افراد به‌ویژه نوجوانان و جوانان است که با سرنوشت، آینده و فرد و نیاز جامعه ارتباط بسیار زیادی دارد، اضافه کرد: با ایجاد بسترهای لازم و ضروری در جامعه به منظور انتخاب صحیح شغل گام موثری در تحقق شعار سال برداشته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر فرد در انتخاب شغل خود نیاز جامعه، علاقه و توانمندی خود را در نظر گیرد، در کار خود موفق می‌شود، ادامه داد: این امر موجب پیشرفت جامعه نیز می‌شود.

صیادی منابع انسانی را مهم‌ترین سرمایه و منابع یک کشور برشمرد و افزود: اگر کشوری این منابع مهم و با ارزش خود را در مسیر صحیح تربیت و هدایت کند در عرصه‌های مختلف خودکفا شده و موفق می‌شود.

وی با اشاره به نخستین نمایشگاه متمرکز استانی معرفی مشاغل تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی است برای دانش‌آموزان و اولیا تا علایق شغلی و استعدادها و توانمندی‌های خود را بسنجند و بر اساس سنجش خود تصمیم بگیرند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه جامعه به‌ویژه جوانان مسئله اشتغال است، ادامه داد: امروزه بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند که این امر نشان‌دهنده نبود زمینه‌های مختلف و مسیرهای هموار برای اشتغال آنها است.

وی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات باید به شکل صحیحی در اختیار جوانان قرار گیرد، خاطر نشان کرد: وقتی جوانان وارد بازار کار می‌شوند، باید بتوانند از این امکانات بهره گیرند.

صیادی در ادامه سخنان خود به توفیقات به دست آمده در اداره‌کل آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای استان زنجان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته دانش‌آموزان و کارآموزان استان زنجان در مسابقات ملی مهارت موفق به کسب رتبه نخست در دو بخش تیمی و فردی شده‌اند.

وی با بیان اینکه موفقیت دانش‌آموزان و کارآموزان استان زنجان در مسابقات ملی مهارت، نمود عینی کیفیت در آموزش‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای است، اضافه کرد: با توجه به نامگذاری سال با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در تلاش هستیم با ایجاد بسترهای لازم کیفیت‌ آموزش‌ها را بالا ببریم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه اداره کل آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای استان زنجان کار آفرینی را در سال جدید مورد توجه قرار می‌دهد، تصریح کرد: هدف از این برنامه تربیت و تقویت توانمندی در نوجوانان است تا در رفع مشکلات و معضلات جامعه مسئولان را یاری کنند.

وی اظهار داشت: در مجموع اداره کل آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای استان زنجان 12 مرکز دولتی و 165 آموزشگاه غیر دولتی فعال دارد.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول