اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات سالانه بین‌المللی ربوکاپ آزاد

آموزشکده فنی سما کرمان‌ چهارم شد

خبرگزاری فارس: رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای کرمان گفت: تیم رباتیک آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای کرمان‌ موفق به کسب مقام چهارم هفتمین دوره از مسابقات سالانه بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران شد.

آموزشکده فنی سما کرمان‌ چهارم شد

جواد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران اظهار داشت: تیم رباتیک آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای کرمان‌ موفق به کسب مقام چهارم هفتمین دوره از مسابقات سالانه بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران شد.

محمودی خاطرنشان کرد: در لیگ نمایشی بخش دانشجویی27 تیم ‌حضور پیدا کردند که پنج تیم از استان کرمان به نام‌های ‌M.E.C، spider، ‌hand robo، kahkeshan،malakh به ترتیب از آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما، پیام‌نور، آزاد رفسنجان، دانشگاه باهنر و پژوهشکده تعلیم و تربیت شرکت کردند.

‌وی افزود: در داوری مقدماتی 10 تیم به مرحله فینال صعود کردند که تنها تیم‌ M.E.C سمای کرمان از پنج تیم استان کرمان به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

محمودی بیان داشت: در مرحله داوری فینال در بخش فنی تیم M.E.C از 100 امتیاز‌ 85 امتیاز را به دلیل شکستگی یکی از قطعات در حین جابه‌جایی و (Run)  نشدن ‌ربات به صورت زنده ‌کسب کرد و در ردیف چهارم قرار گرفت.

وی تیم ربات M.E.C را متشکل از پنج دانشجوی دانشکده سمای کرمان عنوان کرد و گفت: هر یک از دانشجویان با تخصص کامل خود به طراحی و ساخت هر یک از اجزای‌ ربات پرداخته است.

محمودی عنوان کرد: این ‌گروه از مهران شفیعی طراح مکانیک و ایده دهنده، سید حسام ناصحی طراح الکترونیک، سید ‌هادی ناصحی برنامه‌نویس، احسان مهرابی محاسبات فنی مکانیک و صدف میلادی‌لاری طراحی سازه تشکیل شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: بدنه شاسی کلی این ربات از 70 ‌درصد آلومینیوم، 20 درصد آهن و 10  درصد پلاستیک است. 

محمودی گفت: نیروی اولیه آن هم می‌تواند به وسیله سوخت و هم به کمک یک باطری 12 ولت و 60 آمپری تأمین شود.

وی ابراز داشت: محرکه اسکلت ربات 10 ‌جک پنوماتیک است که چهار جک وظیفه تعادل و شش جک حرکت عمودی و جلو برنده آن را بر عهده دارند.

محمودی افزود: نیروی این جک‌ها به وسیله یک کمپرسور تأمین می‌شود، جک‌ها به وسیله یک شیر وسط بسته کنترل می‌شوند که می‌توان از این شیر هم به صورت دستی و هم به صورت الکترونیکی استفاده کرد.

‌وی عنوان کرد: این تیم ‌توانسته این نمونه از ربات را در دو نسخه طراحی و به ساخت برساند، نقاط ضعف در نسخه اول نمایان و با رفع مشکلات به طراحی و ساخت نسخه دوم پرداخته شد.

محمودی اذعان داشت: ان‌شاءالله طراحی این ربات نقطه عطفی برای پیشرفت‌های هر چه بیشتر دانشجویان این مرکز باشد و با توجه به منویات مقام عظمای ولایت در نامگذاری سال 91 به نام تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی‌ ما نیز گام کوچکی برای خودکفایی اقتصادی سرمایه ملی میهن خود برداشته باشیم.

به گزارش فارس، هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با حضور 359 تیم داخلی و خارجی با حضور قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از 17 تا 19 فروردین ماه 91 در محل  دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول