اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت بیش از 110 دانشجو برگزار می‌شود

کویرنوردی دانشجویان فنی و حرفه‌ای کشور در طبس

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای طبس گفت: به مناسبت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس، نخستین همایش کویرنوردی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در کویر طبس برگزار می‌شود.

کویرنوردی دانشجویان فنی و حرفه‌ای کشور در طبس

محمدمهدی امینیان مدرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس، ضمن گرامیداشت فرارسیدن پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شکست مفتضحانه و خفت‌بار حمله نظامی آمریکای جنایتکار در کویر طبس، اظهار داشت: با استقبال و موافقت مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، نخستین همایش کویرنوردی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با حضور بیش از 110 دانشجو، در کویر طبس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش از تاریخ سوم تا پنجم اردیبهشت‌ماه و به میزبانی دانشکده فنی و حرفه‌ای طبس برگزار می‌شود.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای طبس و سرپرست این همایش، یادآور شد: پذیرش از ساعت 10 تا 14 روز یک‌شنبه سوم اردیبهشت‌ماه انجام شده و افتتاحیه همایش ساعت 17 همین روز در محل سالن همایش امام‌زاده حسین ‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اسکان شرکت‌کنندگان در شب نخست در محل مجموعه رفاهی دانشکده فنی و حرفه‌ای طبس انجام خواهد شد و شرکت‌کنندگان در ساعت 6 صبح روز دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه که به عنوان روز «زمین پاک» نام‌گذاری شده است، به سمت چشمه آب‌گرم مرتضی‌علی واقع در روستای خرو حرکت کرده و ضمن پیاده‌روی و پاک‌سازی مسیر دره مربوط به این آب‌گرم، از طاق شاه‌عباسی و دخمه‌های کوهستان نیز بازدید خواهند کرد.

امینیان مدرس بیان کرد: شرکت‌کنندگان در ساعت 15 روز دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه با وسیله‌نقلیه به سمت روستای رباط‌خان حرکت می‌کنند تا برنامه کویرنوردی از ساعت 17 با طی کردن مسیر 7 کیلومتری روستای رباط‌خان تا محل کمپینگ آغاز شود که کویرنوردان پس از طی این مسیر در محل کمپ شب‌مانی روستای رباط‌خان اسکان یافته و از برنامه‌های فرهنگی و نجوم تدارک دیده شده استفاده خواهند کرد.

وی گفت: در ادامه این همایش، کویرنوردان از صبح روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه، مسیر 20 کیلومتری تا مسجد شکر - محل برگزاری ویژه برنامه سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس - را پیاده‌روی کرده و ساعت 11 در این مراسم شرکت می‌کنند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای طبس خاطرنشان کرد: اختتامیه نخستین همایش کویرنوردی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ساعت 13 روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه در محل مسجد شکر واقع در صحرای طبس برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: نه ‌تنها از شرکت‌کنندگان در همایش کویرنوردی هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، بلکه به هر یک از شرکت‌کنندگان بسته‌ای حاوی وسایل مورد نیاز کویرنوردی مانند کوله پشتی، پیراهن و کلاه اهداء می‌شود، ضمن اینکه تأمین محل اسکان و پذیرایی شرکت‌کنندگان نیز برعهده دانشکده فنی و حرفه‌ای طبس است.

امینیان مدرس گفت: آن دسته از کویرنوردان بومی طبس که دانشجوی دانشکده فنی و حرفه‌ای نبوده و مایل به شرکت در همایش کویرنوردی هستند نیز به تعداد بسیار محدود پذیرش می‌شوند.

وی از نهاد امامت جمعه، فرمانداری، بخشداری مرکزی، اداره ورزش و جوانان، هیئت کوهنوردی، فرماندهی انتظامی، ناحیه مقاومت بسیج، شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال‌احمر، اداره راه و ترابری و خبرنگاران شهرستان طبس، هم‌چنین شوراهای اسلامی روستاهای رباط‌خان و خرو که در برگزاری نخستین همایش کویرنوردی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور مساعدت کرده‌اند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول