اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس دانشگاه بیرجند:

حضور اندیشمندان دینی در فضای مجازی ضروری است

خبرگزاری فارس: استاد معارف دانشگاه بیرجند گفت: مهم‌ترین دغدغه وبلاگ‌نویسان تولید محتوای دینی و توزیع آن در فضای مجازی باشد.

حضور اندیشمندان دینی در فضای مجازی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره تولیدات دیجیتال و وبلاگ‌نویسی دینی خراسان‌جنوبی، هادی خسروی مهم‌ترین دغدغه وبلاگ‌نویسان دینی را تولید محتوای دینی و توزیع آن در فضای مجازی دانست و اظهار کرد: اگر بخواهیم شاهد تحول دینی در فضای مجازی باشیم باید حضور اندیشمندان دینی را در این فضا گسترش دهیم.

وی پیرامون ضرورت برگزاری جشنواره‌ای با عنوان وبلاگ‌نویسی دینی گفت: با توجه به عصر اطلاعات و نیاز کاربران به دانسته‌های دینی، ترویج مبانی اسلامی در کنار تولید سایر محتواها امری ‌ضروری است که انجام آن تدابیر و اقدامات هوشمندانه‌ای را می‌طلبد.

استاد معارف دانشگاه بیرجند تولید محتوای دینی و توزیع آن در فضای مجازی را از مهم‌ترین مسائل عنوان و اذعان کرد: ارائه محتوای دینی در فضای مجازی ضمن بالا بردن محتوای دینی در اینترنت، فی نفسه و فارغ از اینکه توسط چه کسی انجام شده باشد با ارزش و سودمند است.

*وبلاگ‌ها رسانه‌های خوبی در راستای انتقال پیام‌های دینی به مخاطبان خود هستند

خسروی در پاسخ به این سئوال که آیا فضای مجازی را عرصه مناسبی برای تبلیغ دین و باورهای ارزشی می‌دانید یا خیر گفت: این فضا بسیار برای تبلیغ دین مناسب است، وبلاگ و سایت‌‌های دینی، رسانه هستند و کار رسانه نیز ‌همین اطلاع‌رسانی و پیام‌رسانی و به عبارتی تبلیغ است و وبلاگ‌ها رسانه‌های خوبی در راستای انتقال پیام‌های دینی به مخاطبان خود هستند.

وی با بیان اینکه امروزه بیشترین درصد جامعه ما را جوانان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: از آنجا که اغلب جوانان در فقر اطلاعاتی دینی به سر می‏برند و از محتوا و ماهیت اسلام ناب آگاهی درستی ندارند بدون شک برگزاری این جشنواره می‌تواند گام مهی در آشنایی جوانان با تکنولوژی روز و مبانی دینی بردارد.

استاد معارف دانشگاه بیرجند فضای مجازی را فرصتی مناسب برای دفاع از ارزش‌های دینی و مبارزه با اندیشه‌های باطل دانست و افزود: جنگ نرم امروزی که دامن‌گیر بسیاری از کشورها شده زنگ هشداری برای کشورهای مسلمان است تا بتوانند با بهره‌گیری از ابزارهای دشمن، با قالب و اشکالی مناسب ترویج دهنده افکار ایرانی و اسلامی در فضای مجازی باشند.

خسروی روی آوردن طلاب و اندیشمندان دینی به فضای مجازی را بهترین عامل گسترش دین اسلام معرفی کرد و گفت: ترویج مبانی اسلامی نیازمند داشتن اندیشمندان قوی دینی است تا بتوانند با روان‌شناسی مناسب فرهنگ اسلامی را در جامعه و فضای مجازی ریشه‌دار کنند.

وی نقش رسانه‌ها را در اطلاع‌رسانی پیرامون تکنولوژی روز از جمله وبلاگ‌نویسی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اگر رسانه‌ها بتوانند درک و تصویری روشن از فناوری اطلاعات و دین را در اختیار جامعه بگذارند خواهند توانست در زمینه گسترش مبانی اسلامی گام مهم و اساسی را بردارند.

استاد معارف دانشگاه بیرجند تبلیغ در زمینه وبلاگ‌نویسی و برگزاری دوره‌های آموزشی وبلاگ‌نویسی را از مهم‌ترین راهکارهای گسترش وبلاگ‌نویسی در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های وبلاگ‌نویسی دینی و تجلیل از وبلاگ‌نویسان برتر از دیگر راهکارها برای گسترش فرهنگ وبلاگ‌نویسی در جامعه است.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول