اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای نشر حقیقت اسلام ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای نشر حقیقت اسلام را امری ضروری برشمرد.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای نشر حقیقت اسلام ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حمید عظیمی در جلسه مدیران شهرستانی ادارات تبلیغات اسلامی استان که در محل آن اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی در سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی وظیفه خطیری دارند که بخشی از آن بر دوش این اداره کل سنگینی می‌کند.

وی افزود: دستیابی به پیشرفت صنعتی برای کشورمان در مقایسه با غرب شاید زمان طولانی‌ای به طلبد اما آنچه هدف انقلاب اسلامی است توام کردن این امر با فرهنگ غنی اسلامی است، رابطه فرهنگ و توسعه نیز یک رابطه مستقیم است و برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز باید الگوهای بومی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه گفت: تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) که جزو برنامه‌های پنج ساله توسعه است و رو به سوی جهانی شدن نهاده است باید در بین نوجوانان و جوانان به ویژه دانش‌آموزان مورد اهتمام جدی قرار گیرد و در این بین نباید از نهضت احکام آموزی غفلت شود.

عظیمی با تاکید بر اینکه نهضت احکام آموزی باید با جدیت و دقت بیشتری ادامه یابد، افزود: این حرکت ابعاد مختلفی دارد که می‌تواند نهضت‌های مسکن سازی و کشاورزی دولت را نیز شامل شده و با خط دهی الهی به ساز و کارهای موجود، فضایی معنوی به جریانات اقتصادی کشور ببخشد.

وی افزود: داشتن یک اقتصاد فرهنگی بسیار تاثیرگذارتر از یک فرهنگ اقتصادی است چرا که با چنین ابزاری می‌توان از مرزها گذشت و ارزش‌های بومی خود را در کنار کالاهای تولید داخل صادر کرد، از این رو فرهنگ و فرهنگ‌سازی قبل از هر اقدامی باید مورد توجه باشد.

عظیمی همچنین تصریح کرد: از عمده فعالیت‌هایی که باید از سوی ادارات تبلیغات اسلامی در سال جاری مورد توجه قرار گیرد اجرای دوره‌های تفسیر قرآن و نهج البلاغه و کلاس‌های اخلاق است تا روح قرآن و خاندان عصمت و طهارت در جامعه جاری شود.

وی با اشاره به اینکه اخلاق اسلامی اساس فرهنگ اسلامی است، گفت: متاسفانه برخی رفتارهای ناشایست از سوی برخی جریانات سیاسی در تهمت و افترا بستن به دیگران مشاهده می‌شود که به دلیل تاثیرگذاری مستقیم این اعمال ناشایست بر روح جامعه باید با چنین رفتارهایی برخورد و اخلاق حسنه اسلامی در جامعه ترویج شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی پیشرو بودن در فضای مجازی را به عنوان یکی از خواست‌ها و دغدغه‌های ریاست سازمان مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: باید سربازان سایبری آموزش و تربیت داده شوند و آذربایجان‌شرقی می‌تواند در این امر پیشرو باشد.

عظیمی استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای نشر حقیقت اسلام را امری ضروری برشمرد و تاکید کرد: هدف اصلی ما اعتلای نام اسلام در جهان است که البته این امر نیازمند پرداخت هزینه و تحمل فشار است.

وی با تاکید بر رصد مسائل فرهنگی از سوی مسئولان ادارات تبلیغات اسلامی استان گفت: تهدیدها باید شناسایی و تولیدات فرهنگی برای مقابله با این تهدیدات آماده شود.

انتهای پیام/خ۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول